in

Нова Renault ZOE отримає унікальний салон із перероблених пляшок та ременів безпеки

Група Renault, яка вже давно впроваджує стратегію збільшення обсягу використання вторинних матеріалів у своїх транспортних засобах, пліч-о-пліч із Filatures du Parc, прядильною фабрикою в регіоні Тарн (Франція), та Adient Fabrics, провідним постачальником автомобільних сидінь у французькому департаменті Ар’єж, у 2015 році почала втілювати в життя проект під назвою «àfiler» («нанизувати»), метою якого є створення унікального текстильного виробу, виготовленого виключно з вторинної сировини.

Завдяки традиційним технологіям оброблення суконної пряжі та спільно розробленим інноваціям, цей текстильний продукт виготовлений із ременів безпеки, шматків тканини, що використовується в автомобільній промисловості, а також поліефірних волокон, отриманих після перероблення пластикових пляшок (ПЕТ), – відтепер застосовується у варіантах оздоблення салону Zen та Intens нової Renault ZOE.

Шмат тканини із загальною площею 8 м² використовується для виготовлення чохлів для сидінь, декоративного покриття приладової панелі, кронштейнів важелів перемикання передач і дверної фурнітури. Вона повністю відповідає всім високим вимогам щодо забезпечення комфорту, чистоти, стійкості до УФ-випромінювання та довговічності.

Особливий процес постачання вихідних матеріалів і коротка тривалість циклу виробництва цієї вторинної суконної пряжі без хімічного або термічного перетворення зменшують рівень викидів СО2 більш ніж на 60% порівняно з попереднім методом виготовлення тканини для ZOE, у якому використовувалися стандартні процедури.

Жан-Філіп Гермін (Jean-Philippe Hermine), директор Групи Renault із впровадження стратегії захисту довкілля та планування робочого процесу, зазначив: “Зіткнувшись із проблемою переходу на альтернативні джерела енергії, провідні представники різних галузей промисловості мають відіграти важливу роль у зміні методів виробництва своєї продукції та зменшенні негативного впливу на довкілля. За підтримки наших партнерів Filatures du Parc та Adient Fabrics, ми демонструємо, що можна реалізовувати конкурентоспроможні моделі розвитку, орієнтовані на ощадливе використання ресурсів, водночас отримуючи цінну конкурентну перевагу в той момент, коли наявність і вартість сировини стають стратегічно важливими питаннями. Такий підхід дає змогу нашій групі компаній суттєво знизити рівень забруднення довкілля кожним виготовленим транспортним засобом упродовж його життєвого циклу, а також зменшити обсяг викидів парникових газів в атмосферу на 25% у 2022 році порівняно з 2010 роком.”

2019 – новий Renault ZOE

Фабріс Лодетті (Fabrice Lodetti), керівник компанії Filatures du Parc, додав: “протягом 15 років наша компанія працює над процесом виготовлення перероблених ниток із використаних текстильних матеріалів, зокрема для одягу та меблів. Наразі таке виробництво складає понад 60% від загального обсягу всієї нашої діяльності, і наша мета полягає в тому, щоби врешті-решт досягти позначки 100%. Ми переконані у важливості впровадження цієї відповідальної соціально-економічної моделі, заснованої на використанні принципів кругової економіки, адже це дасть змогу обмежити негативний вплив на довкілля та зберегти природні ресурси в наступні роки. Щоби продовжувати невпинно розвиватися в цьому напрямку, ми закликаємо всіх наших партнерів до тісної співпраці, у межах якої їхні спеціалісти зможуть створювати особливі продукти, що сприятимуть захисту екології.”

2019 – новий Renault ZOE

Матіас Дані (Mathias Daynie), директор підприємства ADIENT Fabrics у Ларок -д’Ольм (Франція), підкреслив: “Майбутнє нашої діяльності полягає в розробленні тканин, виготовлених зі структурної пряжі з використанням короткого виробничого циклу (наприклад, тієї, що призначена для нової ZOE). У цьому сенсі перед нами відкриваються широкі перспективи як в автомобільній промисловості, так і в інших галузях, які, безумовно, використовуватимуть такий підхід з екологічних, етичних та економічних причин. Наш майданчик у Ларок-д’Ольм є як виробничим підприємством, так і передовим науково-дослідницьким центром, який працює вже понад 60 років із моменту його створення Мішелем Тьєррі в 1955 році, 20 із яких було присвячено виключно автомобільній промисловості. 

Суттєві інвестиції вкладаються в продукцію з високою доданою вартістю, що розробляється в плідній співпраці з партнерами та відповідає всім вимогам майбутнього. Окрім традиційних або екологічних тканин для автомобільної промисловості, тут ми розглядаємо інші інноваційні рішення у сфері виробництва текстилю, які могли б відкрити для нас нові можливості щодо задоволення технічних та екологічних потреб клієнтів.

Текстильна, швейна та шкіряна промисловість, основи яких були закладені ще в 15 столітті, є невід’ємною частиною економічної спадщини регіону Окситанія у Франції, особливо в Тарні та Ар’єжі. У поточних, надзвичайно складних умовах ринку, розроблення нових текстильних виробів, які є ефективними, надійними та конкурентоспроможними, є важливим аспектом зростання для провідних регіональних компаній, а також можливістю виходу на нові ринки, створення робочих місць і розвитку нових технологій.

Саме тому проект «àfiler» був схвалений Агентством із захисту довкілля та енергозбереження Франції та регіону Окситанія, а також отримав підтримку з боку ENSAIT (Національної школи текстильного мистецтва та промисловості) в Рубе, що дало змогу на належному рівні затвердити результати досліджень і технічної перевірки цього нового текстильного виробу.

Зосередження на виробничому процесі: 

  • Збирання та постачання 

Renault Environment, дочірня компанія Групи Renault, створена в 2008 р. для розгляду найважливіших питань, пов’язаних із впровадженням принципів кругової економіки, збирає матеріали, призначені для вторинного використання, як-от обрізки ременів безпеки та залишки після виробництва нових тканин для автомобільного сектору.

  • Виробництво суконної пряжі з перероблених матеріалів

Група компаній доручила виготовлення пряжі Filatures du Parc – підприємству, що базується в комуні Брассак, регіон Тарн. Завдяки належній фінансовій та технічній підтримці цього проекту, компанії Les Filatures du Parc вдалося створити нову промислову лінію розпуску матеріалу на волокна, яка дає змогу переробляти міцні ремені безпеки, що є важливим кроком у підготовці вихідної сировини та оптимізації довжини волокна.

Після розрізання та подрібнення, перш ніж пройти низку процедур із чесання, стрічкові та текстильні волокна змішуються з поліефірними волокнами з пластикових пляшок, які гарантують цільність отриманого матеріалу.

Традиційна техніка чесання, у якій раніше використовувався чортополох або інша колюча рослина, завдяки системі барабанів із дуже дрібними сталевими наконечниками, що обертаються з високою швидкістю, забезпечує отримання нової ткацької пряжі.

У такий спосіб, ця технологія дає можливість без хімічного або термічного перетворення роз’єднати, розділити, розтягнути, а потім вирівняти в паралельній площині та нарешті скрутити волокна, очищені від домішок.

Цю перероблену суконну пряжу, на 100% виготовлену з перероблених матеріалів, було запатентовано Групою Renault спільно з компанією Filatures du Parc.

  • Плетіння та виготовлення тканини перед складанням

Компанія Adient Fabrics, що виготовляє тканину та постачає майже кожне третє автомобільне сидіння у світі, отримує на своєму виробничому майданчику в Ларок- д’Ольм (департамент Ар’єж), розташованому лише в 120 км від прядильних фабрик, відновлену пряжу на котушках, щоби ткати та виготовляти з неї автомобільну тканину, оббивку та декоративні елементи для салонів автомобілів.

Група Renault – ініціатор і лідер у сфері впровадження принципів кругової економіки: 

Окрім перероблення волокон, Група Renault використовує в своїй роботі багато виробничих циклів, зокрема для міді, пластику, платиноїдів, чорних і кольорових металів. У новій ZOE також використовується 17,5 кг переробленого пластику, частина якого вперше представлена в наших автомобілях у видимих частинах салону, як-от елементи внутрішнього оздоблення, що містять невеликий обсяг поліпропілену.

Крім того, завдяки ефективній роботі підприємства Renault Environment та його дочірньої компанії Gaia, Група Renault уже впродовж понад 20 років реалізує цілу низку заходів із впровадження принципів кругової економіки, наприклад, використання старих автомобілів (через свою філію Indra у партнерстві із Suez), відновлення металів (Bonne Comenor, також спільне підприємство із Suez), ремонт, реконструкція або перероблення електричних батарей, а також повна модернізація (оновлення механічних деталей та різних компонентів із закінченим терміном служби) на підприємстві в Шуазі-ле-Руа.

Нагадаємо, раніше AUTOGEEK повідомляв, що Renault показала “Чорного лебедя”: перший електричний човен, оснащений батареями повторного використання.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Круте випробування: електричний пікап Rivian T1 проїхав 500 км пустелею без підзарядки

Менше 2 секунд до сотні: Новий електричний концепт Karma вразив характеристиками