in

Майже як міст Кличка: французька дорога з сонячних панелей потріскалась та не виправдала сподівань

Перша у світі дорога, зроблена з сонячних панелей, яку побудували в Нормандії три роки тому, виявилася провальним проектом.

Дорогу завдовжки 1 км повинна була виробляти приблизно 150 тисяч кВт/год електроенергії на рік.

Однак покриття виробляло дуже мало електрики. 

Зокрема, у 2018 році дорога згенерувала 80 тисяч кВт/год, а за вісім місяців поточного року – лише 40 тисяч кВт/год. 

Спеціалісти вважають, що проблема криється у відсутності тривалого сонячного періоду в Нормандії – в регіоні всього 44 сонячних дня на рік.

Також зменшувало можливості дороги і листя, яке падало на покриття.

Окрім того, на сонячні панелі нанесли смолу, яка мала у складі листи кремнію. Це повинно було захистити покриття від ушкоджень, які могли виникнути під час руху. Однак на ньому все ж з’явилися тріщини, внаслідок чого 90 метрів дороги повністю демонтували. Не врахували інженери й навантаження від тракторів, які їздили дорогою. 

Розробники проекту вимушені були визнати, що використання сонячних панелей на дорогах є недоцільним, проте ними можуть обладнати автобусні зупинки, ліхтарі тощо.  

Варто зазначити, що на проект витратили 5,2 мільйона доларів. Влада Франції планувала побудувати цілу мережу таких доріг, які б живили не тільки ліхтарі, а й навколишні селища. 

Як раніше повідомляв Autogeek, у Німеччині відкрили перший електричний автобан довжиною 14 кілометрів.

За матеріалами: ScienceAlert

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

«Богдан Моторс» ініціює запровадження захисного мита на ввезення імпортних електроавтобусів

Самокат Hyundai отримав запас ходу 20 км. Його вбудовуватимуть в автомобілі