in ,

Китай підвищить ціни на сировину для акумуляторів: як це вплине на вартість електромобілів

За останній місяць ціна на літій зросла майже на 25%.

Піднімати ціни на основну сировину для акумуляторних блоків електромобілів (літій, кобальт та нікель) китайські компанії почали у листопаді цього року. За даними Business Korea, станом на 23 грудня 1 кг літію коштував 230,5 юанів ($36,18), тоді як у грудні 2020 року – 44 юані ($6,91). Лише за останній місяць його вартість зросла на 24,3%, щоденно долаючи рекордний максимум. У листопаді ціни на нікель уперше за більш ніж сім років подолали позначку $20 000 за тонну, а 23 грудня вартість кобальту перевищила трирічний максимум $72 205 за тонну.

Незважаючи на те, що 60% світових запасів літію зосереджені в літієвих трикутниках Болівії, Чилі та солоних озер Аргентини, Китай являється найбільшим у світі виробником літієвих сполук, таких як гідроксид літію та карбонат літію, що й дозволяє китайцям диктувати свої умови. Незважаючи на те, що безпосередньо в Китаї запасу літію становлять 5-6% від світових обсягів, у ланцюжку постачання супутньої сировини країна контролює 60% ринку.

Також Китай – найбільший виробник вольфраму, марганцю та їх з’єднань. Починаючи з 2012 року китайські компанії інвестували в кобальтові копальні в Конго понад $10 млрд. Таким чином, Китай контролює всі ланцюжки поставок літію, нікелю, кобальту, марганцю та вольфраму. За оцінками аналітиків, після придбання копалень літію у Південній Америці та Африці китайські переробники продають сировину корейським компаніям за завищеними цінами, отримуючи надмірні прибутки.

Враховуючи ситуацію, що склалася, корейські виробники акумуляторів, такі як LG Energy Solution, змушені піднімати ціни на свою продукцію. Так, у січні 2022 року вартість циліндричних батарей LG (модель 21700) зросте на 10%. Тоді як циліндричні батареї Samsung SDI подорожчали на 8% у листопаді.

За даними Корейської асоціації міжнародної торгівлі, з січня по вересень 2021 року Корея імпортувала оксид вольфраму, гідроксид кальцію та гідроксид марганцю для виробництва катодних матеріалів на суму $1,995 млрд. 92,8% з них поставив Китай, що склало $1,85 млрд.

Як раніше повідомляв Autogeek, в Україні розробили власні графенові батареї для електромобілів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Як Tesla стала найціннішою автокомпанією на світі

«Китайський» Porsche став ближчим до «серії»: ходовий прототип ORA Lightning Cat потрапив в об’єктиви фотокамер