Батарея електрокара здатна забезпечувати енергією середньостатистичне домашнє господарство протягом трьох-чотирьох днів.
Розвиток технологій Vehicle-to-Home та Vehicle-to-Grid в перспективі дозволить використовувати електрокари не тільки як засіб пересування, але й як домашню електростанцію, та додаткове джерело доходу від продажу електроенергії.
Працює це так: завдяки системі Vehicle-to-Grid (V2G) батарея електрокара заряджається в нічний час по мінімальному тарифу, а в години пікового навантаження на електромережу власник автомобіля продає невикористану енергію за високим тарифом. Також заряджати батареї можна в години середнього навантаження на мережу (після обіду), а потім ввечері продавати її. Використовувати технологію V2G можуть не тільки власники особистих транспортних засобів, а й корпоративні парки та громадський транспорт.
За таким же принципом працює й система Vehicle-to-Home (V2H), завдяки якій електрокар здатний забезпечувати енергією середньостатистичний приватний будинок протягом трьох-чотирьох днів. Якщо додати до цього ще й сонячні панелі, то власник зможе заряджати свій автомобіль енергією Сонця та заробляти на її продажах.
За прогнозами Міжнародного енергетичного агентства (IEA) у 2030 році за рахунок зарядки батарей електрокарів у вечірній час пікове навантаження на електричні мережі Китаю буде збільшуватися на 60 ГВт, США та ЄС – на 50 ГВт, Індії – 20 ГВт. Уникнути 60% пікового навантаження від електрокарів можна шляхом зміщення періоду зарядки на кілька годин. Наприклад, в разі зарядки електрокарів в нічний час пікове навантаження на електромережі впаде: у Китаї та Індії – до 2%, у США та Європейському Союзі – близько 4%.
За прогнозами, до 2030 року кількість електрокарів на основних ринках (Китай, ЄС та США) досягне 250 мільйонів. Це може привести до збільшення частки зарядки в пікові години у цих регіонах до 4-10%. В цілому, до 2030 року споживання енергії електрокарами виросте з 0.3 до 4% від світового річного попиту на електроенергії.
За розрахунками, у 2030 році використання технології V2G у США, Індії, Китаї та ЄС дозволить скоротити споживання електроенергії в години пікового навантаження на 380 тераватт-годин (TWh), що еквівалентно загальному обсягу споживання енергії в Італії у 2018 році. Як припустили в IEA, якби V2G від електромобілів задовольняв піковий попит замість виробництва на основі викопного палива, в атмосферу не потрапило б 330 мільйонів тон викидів CO2. На прикладі тієї ж Італії, це обсяг всіх викидів СО2, пов’язаних з енергетикою країни в 2018 році.
Нагадаємо, раніше AUTOGEEK повідомляв про те, що встановлення правильних дисків може збільшити запас ходу електрокара.
За матеріалами: ФАУ
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: