in

Daimler дозволили використання серійного автопілоту третього рівня: є один нюанс

Daimler дозволили використання серійного автопілоту третього рівня: є один нюанс

У серійних автомобілях система Drive Pilot з’явиться у першій половині 2022 року.

Першими автопілот третього рівня автономності Drive Pilot отримають новий Mercedes-Benz S-Class та електричний флагман марки – Mercedes-Benz EQS. Система, що дозволяє водієві прибирати руки з керма й займатися «другорядними» справами (інтернет-шопінг, обробка електронної пошти), пройшла сертифікацію німецької федеральної транспортної агенції KBA й, таким чином, стала першим у світі офіційно схваленим великосерійним автопілотом третього рівня.

Але є й деякі тонкощі, про які в Daimler промовчали. Зокрема, система Drive Pilot належить до розряду ALKS (Automated Lane Keeping Systems), тобто систем автоматичної підтримки руху у своїй смузі. Працювати вона може лише на певних ділянках доріг та на швидкостях до 60 км/год. За заявою Mercedes-Benz, у Німеччині таких «певних» доріг 13 191 км. Це магістралі з роздільною загорожею між потоками, на яких немає перехресть, пішоходів та велосипедистів.

Daimler дозволили використання серійного автопілоту третього рівня: є один нюанс

Список вимог до ALKS включає відстань не менше 2 метрів до транспортного засобу попереду, причому навіть у пробці. На швидкості 30 км/год дистанція має складати 10,8 м, а на максимальних 60 км/год – 26,7 м. Обганяти ALKS взагалі не може. Максимум – уникати зіткнення в межах своєї смуги або аварійно гальмувати аж до повної зупинки.

Під час активації системи водій має бути готовим взяти управління на себе. На реакцію з боку водія автопілот готовий чекати 10 секунд. У разі її відсутності електроніка увімкне аварійку і зупинить автомобіль, не змінюючи смугу руху.

Drive Pilot використовує лідар другого покоління компанії Valeo, який сканує простір із частотою 25 разів на секунду, забезпечений омивачем та підігрівом. Першим такий лідар отримав Mercedes-Benz S-Class. Також Daimler використовує камери, радари та навіть мікрофони для розпізнавання сигналів спецавтомобілів.

Daimler дозволили використання серійного автопілоту третього рівня: є один нюанс

Щодо відповідальності за ДТП, що сталися з вини автопілоту, то за німецьким законодавством вона покладається на власника автомобіля. Також передбачено покарання для виробників, але настане воно лише у випадку, якщо буде доведено, що система спрацювала некоректно та порушила параметри безпечних алгоритмів, а це можливо за наявності «чорної скриньки».

Що стосується відшкодування постраждалим у ДТП за участю автономних автомобілів, то вони вдвічі більші, ніж зазвичай — 10 мільйонів євро у разі загибелі людей та 2 мільйони у разі матеріальних збитків.

Як раніше повідомляв Autogeek, Daimler, Volvo та Traton побудують спільну мережу зарядних станцій для електричних вантажівок.

За матеріалами: Mercedes-Benz

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Daimler дозволили використання серійного автопілоту третього рівня: є один нюанс
Темпи вражають: «молодіжний» електрокабріолет Wuling Mini EV відправили у «серію» за декілька місяців після  прем'єри

Темпи вражають: «молодіжний» електрокабріолет Wuling Mini EV відправили у «серію» за декілька місяців після прем’єри

У стилі Tesla Cybertruck: Honda показала концепт електричного позашляховика e:N

У стилі Tesla Cybertruck: Honda показала концепт електричного позашляховика e:N