in

Чому автовиробники встановлюють різний міжсервісний інтервал для автомобілів: від чого це залежить

Вартість сервісного обслуговування – один з факторів, що визначають вибір автомобіля. Він напряму залежить від встановленого виробником міжсервісного інтервалу. Кожна марка встановлює свої терміни ТО. При цьому, на перший погляд, якихось чітких критеріїв немає.

Наприклад, для однієї і тієї ж моделі на різних ринках міжсервісний пробіг може відрізнятися. Наприклад, в Європі для автомобілів одного і того ж бренду він становить 20 000-30 000 км, тоді як в Україні – 10 000-20 000 км. Міняти мастило взагалі деякі виробники за регламентом вимагають через 5 000-7 000 км в Україні. Тоді як в Європі цей показник може бути чи не вдвічі більшим.

“Міжсервісні інтервали в різних країнах відрізняються в першу чергу умовами використання авто. Міжсезонні коливання температури (мінімальна взимку та максимальна влітку), перепади вологості, якість доріг та дорожнього покриття, запиленість доріг, навіть середньостатистична швидкість та манери водіння. Ці фактори реально впливають на ступінь забруднення фільтрів, на зміни в хімічному складі олив та інших рідин, на щільність з’єднань. Тому в нашій країні нерідко міжсервісні інтервали менші за європейські, але більші, ніж в країнах Аравійського півострова. Ми під час ТО реально бачимо відмінності стану замінюваних елементів на однакових авто різних водіїв. Декому, навіть 10-15 тисяч км забагато”, – пояснює начальник Департаменту сервісу Корпорації УкрАВТО Олександр Чаленко.

Також частота ТО залежить від типу та особливостей експлуатації двигуна. Якщо порівнювати бензинові та дизельні мотори, то останні вимагають більш частої заміни мастила та фільтрів саме через особливості роботи. Зокрема, необхідність довгого прогріву двигуна в холодну погоду та використання якісного, відповідного до сезону палива. Тому й міжсервісний інтервал для дизельних автівок приблизно у два рази менший, ніж для бензинових.

В цьому криється основний так званий підводний камінь утримання дизельних автомобілів взагалі. Так, вони економічніші за бензинові, проте на ТО потрібно заїжджати частіше. Загалом, вартість володіння дизельною автівкою виходить майже тією самою, що і бензиновою.

“На сьогоднішній день багато виробників наблизили міжсервісні інтервали для обох типів двигунів до одного стандарту. Але, дійсно, дизельний двигун більш примхливий ніж бензиновий. Річ у тім, що паливна система сучасних дизелів більш складна за бензинові мотори, та й коштує дорожче. А професійних автосервісів з їх ремонту набагато менше. Все через складність систем, дорогого обладнання для ремонту та діагностики дизелів. Як би там не було з доступністю ремонту дизельних систем, їх ремонт буде точно в рази дорожчим за бензинові аналоги. Тому якість та своєчасність обслуговування тут відіграє важливу роль. Невчасне обслуговування чи використання неякісних компонентів легко може призвести до поломки всієї системи чи навіть агрегату. Тому і обслуговування не може бути дешевим. Великі ризики та собівартість. І це не маркетинг, а реальність”, – уточнює Олександр Чаленко.

Що стосується гібридів, то в них інтервал між ТО ще більший, ніж, наприклад, у тих же моделей з традиційними двигунами внутрішнього згоряння. Це пов’язано з тим, що ДВЗ в таких автомобілях працює у більш оптимальних режимах й “намотує” менше годин.

Є свої тонкощі і у електромобілів. Наприклад, антифриз системи кондиціонування та гальмівну рідину змінюють у ті ж терміни, щой у автомобілів з ДВЗ, а міжсервісний пробіг у них більший. Саме ж обслуговування зводиться до огляду та діагностики системи охолодження і тягової батареї.

Цікаво, що в Європі міжсервісний інтервали більший, ніж в США. Залежно від моделі розрив більший або менший, але в цілому європейцям доводиться рідше проходити ТО. Наприклад, для Nissan Qashqai в Європі міжсервісний інтервал становить 1 рік або 20 000 км пробігу, тоді як у США – 8 000 км. Для власників BMW 5 серії планувати поїздку на СТО потрібно кожні 30 000 км в Європі та кожні 16 000 км в США.

Дисциплінована Європа зі своїми обмеженнями швидкості, якісним паливом та відсутністю різких перепадів температур більш сприятлива для автомобілів з усіма типами силових установок.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Найдешевший електричний Ducati Pro-I Evo оцінили в $477: компанія виходить на ринок електросамокатів

Вболівальник спрогнозував результат матчу Нідерланди – Україна на сайті FAVBET та виграв авто