in

Наближається «війна цін»: генеральний директор Ford спрогнозував, скільки коштуватимуть електромобілі

Найближчими роками електромобілі коштуватимуть близько 25 000 доларів.

Генеральний директор Ford Джим Фарлі спрогнозував падіння цін на електромобілі до рівня 25 000 доларів найближчими роками, що призведе до «величезної цінової війни». Про це він сказав під час виступу на щорічній конференції зі стратегічних рішень Bernstein Strategic Decisions.

На даному етапі виробництво електромобіля обходиться набагато дорожче автомобіля з традиційним бензиновим двигуном. Як приклад Фарлі навів електричний кросовер Mustang Mach-E та порівнянний бензиновий Ford Edge. Цінник електрокросовера стартує від 44 000 доларів, що приблизно на 25 000 більше, ніж стартова ціна бензинового. Тільки одна батарея коштує 18 000 доларів. Ще 3000 доларів додає зарядний пристрій.

На думку Фарлі, вже за кілька років матеріали для виробництва «батарейного» автомобіля коштуватимуть близько 18 000 доларів. Зниженню витрат сприятимуть нові акумуляторні блоки з меншим вмістом дорогих та дефіцитних дорогоцінних металів, таких як нікель та кобальт. Крім того, складання електромобілів вимагає менших витрат робочого часу, що те ж впливає на ціну.

Також Ford планує скоротити витрати на дистрибуцію. Наразі у перерахунку на один автомобіль концерн витрачатиме на 2000 доларів більше, ніж Tesla. Зокрема компанія має намір економити на рекламі, витрати на яку наразі складають 500-600 доларів на автомобіль. Крім того, електромобілі Ford нового покоління будуть «радикально» спрощені для скорочення трудомісткості.

«Половина пристроїв, половина робочих місць, половина зварних швів, на 20% менше кріплення. Ми розробили такий простий продукт, щоб радикально змінити технологічність», – сказав він на конференції.

Також інженери компанії працюють над досягненням оптимальної аеродинаміки, що дозволить використовувати менші батареї й при цьому досягти більшення запасу ходу. Зі слів Фарлі, тільки за рахунок модернізації кузова повнорозмірного електричного пікапа для зниження опору вітру можна збільшити запас ходу на 120 км від батареї тієї ж ємності. При цьому вартість самої батареї за рахунок збільшення «дальнобійності» знизиться на 3000 доларів. Також збільшити прибуток у Ford планують за рахунок продажу програмних послуг, у тому числі систем допомоги водієві та автономних функцій.

На думку Фарлі, це призведе до стирання різниці у вартості електромобіля й прибутку, оскільки середній цінник навіть у разі подорожчання сировини складе 25 000 доларів. При цьому топ-менеджер визнає, що досягти нижчої ціни буде складно. А тим часом китайські виробники вже пропонують реально дешеві електромобілі. Один з них – бестселер китайського ринку Wuling Hongguang Mini EV вартістю близько 8000 доларів. 

Перший електромобіль Ford наступного покоління буде готовий у 2026 році. До цього моменту концерн переобладнає під виробництво «батарейних» моделей свої старі заводи і побудує три нових акумуляторних майданчики та складальний завод у Кентуккі та Теннессі. Також Фарлі підтвердив розробку електромобіля для таких сервісів як Uber, заявивши, що він гарно впишеться в інші комерційні пропозиції Ford.

Відомо, що за «електричний» напрямок відповідатиме компанія Ford Model e, а за традиційні двигуни внутрішнього згоряння – підрозділ Ford Blue.

Як раніше повідомляв Autogeek, Apple запросила ще одного топ-менеджера Ford для розробки електромобіля.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Телефон, рюкзак, навушники: Uber дослідив, що українці найчастіше забувають в автомобілях

Концепт Buick Wildcat EV: яким буде перший електромобіль американського бренду (фото)