in ,

Студентський стартап будинку на колесах Stella Vita: чому він зацікавив Renault

Електромобілі, які працюють на сонячній енергії, — нездійсненна мрія чи реальність, яка вже не за горами? Для команди студентів Solar Team з Ейндховенського технологічного університету це вже практично доконаний факт. Як доказ вони представляють Stella Vita – прототип автомобіля з фотоелектричними панелями на даху, що живлять не тільки двигун, але й інші системи.

Ідея будинку на колесах дуже близька Renault Group, тому Stella Vita викликала жвавий інтерес фахівців Mobilize, які постійно шукають нові шляхи розвитку сталої мобільності. На захоплюючій творчій зустрічі студенти представили свій проект та детально познайомилися з низкою революційних концептів та шоу-карів Renault та Mobilize.

Вранці 24 вересня вулицями Гійанкура проїхав незвичайний прототип. Він стартував з Нідерландів і подолав тисячі кілометрів по Європі по дорозі в Техноцентр Renault. Цей футуристичний автомобіль під назвою Stella Vita спроектований групою Solar Team з 22 студентів Ейндховенського технологічного університету. Він з’явився на світ як демонстрація можливостей у сфері розвитку нових видів сталого транспорту, оскільки живиться від декількох джерел, включаючи сонячну енергію. А що може бути краще для випробування в реальних умовах, ніж подорож Європою? І не просто подорож, а 3000-кілометровий пробіг з нідерландського Ейндховена в іспанську Тарифу тільки на сонячній енергії, щоб довести життєздатність проекту.

Електрична мобільність і сонячна енергія — ідеальне поєднання

Renault Group, яка є одним з першопрохідців у сфері електричного транспорту, створила бренд Mobilize, що займається розвитком низьковуглецевого транспорту спільного користування. Він вивчає альтернативні джерела енергії, включаючи сонячну, і активно шукає нові ідеї для вирішення завдань завтрашнього дня. 

Розробники Stella Vita поділилися цікавим досвідом, який отримали в ході роботи над проектом і презентації свого прототипу компаніям, університетам та іншим організаціям. Їх головною метою було зацікавити якомога більше людей і продемонструвати, що для створення сталого майбутнього можна покластися на сонячну енергію. 

«Вони досконально пропрацювали свій концепт. Stella Vita – це будинок з можливостями автомобіля, який вміє все. Цей проект дозволив студентам перейти від теоретичних досліджень до практичної реалізації своїх ідей» – Патрік Лешарпі, віце-президент Mobilize з дизайну.

Сонячні панелі Stella Vita встановлені на даху. Коли автомобіль знаходиться на стоянці, панелі можна розгорнути і збільшити їх площу до 17,5 м2. Цього достатньо, щоб не користуватися зарядними станціями, таким чином водій може рухатися, куди завгодно, не завдаючи шкоди навколишньому середовищу.

Stella Vita розганяється до 120 км/год завдяки гарній аеродинаміці і масі в 1700 кг. Літій-іонний акумулятор ємністю 60 кВт-год забезпечує пробіг в 600 км на одній зарядці, а якщо протягом поїздки світить сонце, ця цифра може збільшитися до 730 км. Проте повна зарядка батарей за допомогою сонячних панелей на зупинці потребує 2-3 дні. Тому в автомобілі є роз’єм для зарядки від стандартних терміналів, що, по-перше, набагато швидше, ніж від сонця, а по-друге, таке рішення не залежить від погодних умов.

Автомобіль для життя? Дуже знайомо…

Панелі на даху збирають сонячну енергію для живлення обладнання прототипу, який також є житловим будинком. Renault, зі свого боку, може похвалитися давньою історією розробки автомобілів для життя. Це не просто старий слоган і спосіб мислення, характерні для минулої епохи, але ідея, яка продовжує надихати бренд і сьогодні. Stella Vita чудово відповідає цій концепції і йде ще далі, пропонуючи можливості повноцінного будинку на колесах. За задумом творців цей прототип втілює майбутнє сталого транспорту – мобільний будинок, що живиться сонцем , і де можна жити і навіть працювати під час поїздки.

«Ми все детально прорахували і зрозуміли, що сонячні панелі дають енергію в надлишку. Тоді виникла ідея прикинути, а що можна зробити з цими надлишками – так народився автомобіль, в якому можна жити» – Лове Блом, інженер Solar Team з аеродинаміки.

Під час зупинки дах Stella Vita піднімається, збільшуючи простір в салоні, а також розсуваються бічні крила, подвоюючи площу поверхні сонячних панелей. Хочете подивитися телевізор, приготувати їжу або прийняти душ? Немає проблем. В автомобілі є кухня, ліжко, диван, душ і туалет — і всі вони харчуються сонячною енергією. На екрані мультимедійної системи показується витрата енергії в реальному часі, що дозволяє ефективніше керувати її використанням.

Інноваційні ідеї в основі Stella Vita увійшли в стратегію Mobilize, а результати досліджень будуть використовуватися в розробці нових, ще більш амбітних і екологічних рішень мобільності

Solar Team visiting the Renault Technocentre, at Guyancourt, France on september 24th 2021 – Photo Frédéric Le Floc’h / DPPI

Оригінальний проект, що вийшов далеко за межі початкового освітнього задуму, став плодом загальних зусиль студентів Solar Team, що навчаються різним дисциплінам, включаючи машинобудування, електротехніку, інформатику і промисловий дизайн. Такий міждисциплінарний підхід привернув увагу Лоуренса ван ден Акера, шеф-дизайнера Renault Group, який також навчався в Ейндховенському технологічному університеті і з великим задоволенням зустрівся з молодими розробниками.  

Від прототипу до серійної моделі: знайомство з концептами і шоу-карами Renault і Mobilize

Лоуренс запросив студентів до студії дизайну в Техноцентрі, де ті змогли детально познайомитися з концептами і шоу-карами Renault і Mobilize. Там вони обговорили майбутнє проекту і труднощі, які доводиться долати при перетворенні прототипу в серійну модель. 

Творці Stella Vita отримали цінну пораду – наприклад, вони дізналися, що при роботі над прототипом вкрай важливо, щоб концепт мінімально відрізнявся від реального автомобіля, який в майбутньому з’явиться у продажу. Так, при огляді Renault 5 Prototype вони бачили практично в точності майбутню серійну модель, яка повинна вийти на ринок в 2024 році. Вони також познайомилися з процесом переходу від проекту до виробництва на прикладі концепт-кара Renault MORPHOZ, першого в новому поколінні електромобілів Renault, і шоу-кара Megane eVision, на базі якого був створений Megane E-TECH Electric. Студенти також уважно вивчили концепт TreZor 2016 – прекрасний приклад перетворення прототипу в серійну модель. Наприклад, його Г-подібний монітор на приладовій панелі став прообразом екрану OpenR, який сьогодні використовується в новому Megane E-TECH Electric. 

Solar Team visiting the Renault Technocentre, at Guyancourt, France on september 24th 2021 – Photo Frédéric Le Floc’h / DPPI

«Такі концепт-кари, як TreZor і MORPHOS, втілюють мрію про майбутнє і дозволяють досліджувати нові рішення. Ми багато дізналися завдяки цьому знайомству» – Лоуренс ван ден Акер, старший віце-президент Renault Group з корпоративного дизайну.

Патрік Лешарпі, віце-президент Mobilize з дизайну, поговорив зі студентами Solar Team про оригінальні аспекти творчого процесу, що лежать в основі створення автомобілів бренду. Розробка автомобілів є унікальною послугою, яку надає Mobilize. При цьому вона заснована на творчому підході, що відрізняється від того, що роблять більш традиційні бренди. Дизайнери починають не з ескізу автомобіля, а думають про загальний досвід стійкої мобільності і послуги, які можуть зацікавити не тільки звичайних автовласників, а й операторів автопарків і міську владу.

«Сучасні автомобілі не підходять для загального користування. Тому нам потрібно створювати інші транспортні засоби, що відповідають новим застосуванням і потребам. З часом автомобілі стануть більш підключеними і потужними» – Патрік Лешарпі, віце-президент Mobilize з дизайну.

Duo і Bento, два концепт-кара Mobilize, втілюють ідеї, які допоможуть містам в переході на екологічніші рішення мобільності. Презентація Duo, мініатюрного підключеного електромобіля для загального користування в міських районах, пройшла у форматі доповненої реальності, щоб студенти могли детальніше познайомитися із пропонованими можливостями. Один з учасників команди Solar Team, з яким ми поговорили, відзначив потенціал автомобіля в плані вирішення актуальних потреб міського транспорту: “Mobilize Duo – це відмінний спосіб оптимізувати трафік в міських районах, а ще він набагато більш енергоефективний, ніж традиційні автомобілі».

Сонячне майбутнє

На зустрічі було визначено перші кроки до пошуку відповіді на питання, яке зараз у всіх на вустах: чи зможемо ми вже скоро водити автомобілі, що живляться тільки від сонячних променів? Студенти Solar Team вважають, що Stella Vita – це перший експеримент в області транспорту на сонячній енергії, ринкове впровадження якого почнеться в 2030 році. Однак для масштабного розгортання будуть потрібні серйозні технологічні прориви в сфері фотоелектричних панелей і акумуляторів. Команда зможе використовувати дослідження Mobilize щодо застосування відновлюваних джерел енергії для живлення електромобілів, що проводяться на базі «розумного острова» Порту-Санту (Португалія).

У будь-якому випадку сонце освітлює Stella Vita і подальші перспективи проекту. Мобільність і відновлювана енергія – це ідеальний тандем, який допоможе подолати труднощі, пов’язані з екологічним переходом в автомобільній галузі.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Hyundai представили концепт спортивного електрокросовера IONIQ SEVEN (фото)

Hyundai Home: корейці представили “розумний” будинок і “подружили” його з електромобілем