in

Тест-драйв Opel Grandland: індивідуалізація проти глобалізації

Понад 8 років тому кросовер Opel Grandland став першою моделлю німецької марки, яка була побудована на модульній платформі EMP2 концерну PSA. Згодом на ній побудували не один десяток моделей. Але у другому поколінні “німець” отримав більше свого, фірмового. Про що ж мова?

У стилі ретро

Як і в попередньому поколінні, Opel Grandland має більш стриману зовнішність, ніж у Peugeot 3008, з яким ділить платформу, силові агрегати та ін. На це грає і фірмове оформлення передка в стилі Opel Vizor у стилі класичних моделей 50-річної давнини, і класичний профіль універсала, тоді як Peugeot 3008 має купеподібний силует.

Іншими характерними особливостями Grandland стали “плавники” на задніх стійках, чорний дах і логотипи з підсвіткою на носі і кормі.

До того ж, на авто прописались втоплені ущільнювачі під вікнами – це для марки вперше. Плюс об’ємні підсвічені літери Opel на кормі – теж доволі нестандартне рішення.

Дуже зручно, що двері повністю закривають пороги – завдяки цьому одяг залишається чистим. Камера заднього виду має власний омивач, а форсунки омивача лобового скла вбудовані прямо у щітки склоочисника. Таке рішення повинно допомагати краще очищати зону датчиків та камер вгорі лобового скла, але спирає більшій витраті омивача.

Цікаво, що зі зміною покоління Opel Grandland помітно підріс: довжина стала більшою на 173 мм (тепер 4650 мм), ширина збільшена на 64 мм (до 1905 мм), а висота – на 19 мм (до 1660 мм). Колісна база теж розтягнута відразу на 109 мм до 2784 мм, хоча відстань між рядами сидінь зросла тільки на 20 мм.

Єдине, передні стійки спочатку здаються трохи масивними, але це не створює суттєвих незручностей. У цілому, новий Grandland виглядає гармонійно, зріло, але водночас не позбавлений характеру. Це автомобіль, на який хочеться дивитися.

Що в салоні?

Зі зміною покоління герой нашого тесту отримав повністю перероблений інтер’єр, у його центрі розташовується 16-дюймовий широкоформатний екран медіасистеми, а перед водієм – віртуальні прилади та проекційний дисплей.

Селектор трансмісії залишився на центральному тунелі, але тепер він мініатюрний, і це звільнило місце для підсклянників та відсіків для дріб’язку. Передні крісла мають вивірену ортопедичну форму і можуть мати вентиляцію, масаж і численні електрорегулювання. Спинка заднього ряду поділена на три частини у пропорції 40:20:40.

Загалом, салон автомобіля вирізняється простором. Місця вистачає всім пасажирам, незалежно від їхнього зросту чи статури. Лише дуже високі пасажири другого ряду можуть відчути легкий дискомфорт через низьку стелю у версіях із панорамним дахом. Широкі дверні отвори забезпечують зручну посадку та висадку. Дехто може зауважити, що кут нахилу спинки заднього сидіння не регулюється, однак навіть у стандартному положенні сидіти комфортно.

Сидіння – одна з найсильніших сторін Opel Grandland. Передні крісла забезпечують відмінну підтримку спини під час тривалих поїздок, добре фіксують тіло на поворотах, мають регулювання підголівника у чотирьох напрямках і подовжувач подушки, що особливо сподобається людям з високим зростом (понад 185 см).

Трохи дивно лише те, що регулювання нахилу подушки та поперекової підтримки виконане електрично, а всі інші налаштування – механічні.

Об’єм багажника збільшений з 514 до 550 літрів, проте зі складеним заднім рядом відсік трохи зменшився: тепер 1641 літр замість 1652 у колишньої моделі. Але загалом багажний відсік більш ніж достатній – два дитячих візочка та кілька дорожніх сумок уміщаються під “шторкою”. Приємно, що під підлогою знайшлось місце для запасного колеса.

Бензиновий, вперед

“Другий” Opel Grandland побудований на модульній платформі STLA Medium концерну Stellantis, яка є подальшою еволюцією EMP2. Це означає можливість створення як версій з двигунами внутрішнього згоряння, так і електричних модифікацій, яких раніше “Грандленд” не мав. Але у нас на тесті – суто бензинова версія.

Під капотом працює 1,6-літровий бензиновий двигун PureTech із турбонаддувом, який розвиває 180 к.с. та 300 Нм максимального крутного моменту. Такої потужності більш ніж достатньо як для міських поїздок, так і для далеких подорожей трасою навіть із повним завантаженням — динаміки вистачає в будь-яких умовах.

Втім, до коробки передач є певні зауваження. Хоча у концерну Stellantis є чудовий 8-ступеневий “автомат”, у цьому випадку встановлено 6-ступеневу версію. Вона працює не так плавно – іноді поводиться різкувато та трохи гальмує реакцією, особливо на низьких швидкостях.

До того ж, через дефіцит передач збільшується витрата пального. За офіційними даними, середній показник становить 8 л/100 км, але на практиці в міському режимі менше ніж 9,5 літра досягти майже неможливо, навіть якщо їздити спокійно та без заторів. По трасі можна вкластись у 7,2-7,4 літра на 100 км пробігу, але треба пересуватись доволі акуратно.

Індивідуал

У компанії Opel пишаються тим, що, незважаючи на використання уніфікованої платформи, новий Grandland спроектований та “намальований” у Рюссельсхаймі, а його випуск налагоджений на тому самому заводі в німецькому Aйзенасі, де випускали колишню модель.

Справді, і зовні, і в салоні новинка цілком самобутня та з нотками німецької класики. А те, що на авто встановлені спільні силові агрегати з іншими “родичами” за концерном – така вже доля світу глобалізації.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Tesla, що їхала на автопілоті, врізалась у поліцейське авто: водія затримали

Новий Mercedes-Benz eSprinter показали на дивних тизерах