in

Категоричне “ні” планшету: в Nissan пояснили, чому відмовились від модного тренду в інтер’єрі

Останнім часом важко не помітити таку тенденцію в організації простору всередині автомобіля: в багатьох нових моделей посередині передньої панелі розташовано громіздкий екран, що нагадує планшет.

Можливо, такі дисплеї збільшеного розміру й привертають увагу відвідувачів автосалонів. Проте автовиробникам, що працюють над створенням автомобілей нового покоління, необхідно брати до уваги й інші аспекти, намагаючись збалансувати дизайн, технологічність та практичність.

Створюючи дисплей для концепта Ariya, Nissan пішой іншим шляхом, приділивши особливу увагу дизайну та видимості, а не останнім тенденціям. Замість планшета електромобіль-кросовер обладнаний зігнутим дисплеєм із двома екранами, що нагадують за формою хвилю. Це задає “горизонтальну орієнтацію” всього інтер’єру: від елементів у дверях до задньої частини салону.

Таке компонування відзеркалює нову стилистичну мову Nissan, що виражений в формулі “японський футуризм, не підвладний часу” (Timeless Japanese Futurism).

Цей принцип втілено в унікальну передню “радіаторну решітку” Ariya Concept. Однак горизонтально орієнтований дизайн було обратно не тільки з естетичних міркувань.

“Під час водіння очі людини рухаються, і погляд природним чином рухається із сторони в сторону, – пояснює Томочічі Уєкурі (Tomomichi Uekuri), головний менеджер команди інженерів, що працюють над людино-машинним інтерфейсом (HMI). – Люди бачать і сприймають більше інформації, якщо об’єкт спостережень орієнтований горизонтально. Аналогічно працює і периферійний зір”

Горизонтальне компонування дисплея дозволяє передавати інформацію таким чином, який краще сприймається людським оком. Крім того, інформація виводиться у безпечну зону, яка знаходиться на лінії прямого погляду водія, ближче до дороги.

Гармонуючи із горизонтально орієнтованим дизайном інтер’єру, дисплей стає органічною частиною передньої панелі. Колектив Nissan називає цей прийом “енгава” (engawa) – невизначений простір між тим, де ви є, та тим, куди ви прямуєте.

Дисплей Nissan Ariya выводить інформацію про водіння в зону, де на традиційних автомобілях знаходиться приборна панель. Одночасно інформація про роботу розважальної системи, керування мікрокліматом та стан різних систем автомобіля відображається на центральному екрані. Обидва екрани вписані в плавно зігнуту панель, яка візуально поєднує зони розміщення водія та пасажира.

Хоча на дисплеї є два екрани, інформацію можна “зсувати”, переміщуючи її з одного на інший; тому виникає відчуття єдиного дисплея. Наприклад, якщо ви хочете бачити вказівки маршруту та мапу перед кермом, їх можна вивести в цей сектор дисплея. Цю ж інформацію можливо перемістити в центр передньої палелі чи зовсім забрати, якщо вона більше не потрібна.

“Дисплей у вигляді хвилі – це інноваційна конструкція, в якій використовується ергономічна компоновка. Таке розташування дисплея не тільки забезпечує добру читабельність інформації, але й дозволяє водію без труднощів дотягнутися до сенсорного центрального екрану”, – пояснює Уєкурі.

Як і інші елементи Ariya Concept, дисплей електромобіля має вкрай високу функціональність. Для дизайнерів та інженерів було важливо у всьому – від магнітоли до GPS-навігатора – показати світу, чого Nissan може досягнути в найближчому майбутньому. Увага до користувача виявляється навіть в деталях: водій може регулювати об’єм даних, що відображаються в кожній з зон, забираючи непотрібну для нього інформацію.

На створення дисплея колектив надихнув фільм “Космічна одісея” 2001 року.

Дизайнери вбудували декілька варіантів дисплеїв у велику чорну скриню, так званий “Моноліт”, потім було обрано найбільш відповідний з них.

В результаті, обтічний та цілісний дисплей виглядає природньою невід’ємною частиною інтер’єру Nissan Ariya Concept, і не виглядає чужорідною деталлю.

Нагадаємо, раніше AUTOGEEK повідомляв про те, що Nissan презентував електричний концепт Ariya з двома моторами та повним приводом.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

General Motors відклала випуск оновленого електромобіля Chevrolet Bolt до 2021 року

Електромобіль Lucid Air вивели на “живі” тести, щоб перевірити реальний запас ходу