in

У Європі розгоряється нова напівпровідникова криза: названі перші жертви

У середині жовтня уряд Нідерландів захопив контроль над виробником електронних компонентів Nexperia, що належить китайській компанії Wingtech.

Приводом стало бажання влади захистити інтереси європейської промисловості, оскільки, на думку чиновників, китайські власники Nexperia несуть загрозу стабільним постачанням чіпів та збереженню критично важливих технологій у Європі. Іронічно, але основну шкоду від цих дій зазнали саме європейські промисловці.

Китайський гігант Wingtech, який у 2019 році став основним власником Nexperia, вважав рішення уряду Нідерландів політично вмотивованим, а не заснованим на фактичних ризиках, і звернувся за допомогою до влади Китаю.

У результаті уряд Китаю заборонив експорт готової продукції Nexperia. Справа в тому, що на європейських заводах компанії виготовляються тільки кремнієві пластини із заготовками чіпів, після чого вони відправляються до Китаю для подальшої обробки, тестування та фінальної упаковки.

Тепер готові вироби Nexperia заборонено відправляти до Європи, що вже негативно позначилося на європейських виробничих ланцюжках.

Фірма Nexperia спеціалізується на виготовленні чіпів, зокрема для автопрому. Німецькі ЗМІ з посиланням на внутрішні джерела в концерні Volkswagen повідомили, що через перебої з постачанням чіпів VW змушений призупинити випуск автомобілів на головному заводі у місті Вольфсбург, де роблять моделі Golf, Tiguan, Tayron та Touran.

У самому Volkswagen причиною зупинки виробництва назвали планову інвентаризацію, проте припустили, що нестача чіпів справді може стати приводом для зупинки конвеєра. Крім того, представник Volkswagen пояснив, що автоконцерн не закуповує чіпи Nexperia безпосередньо, а використовує їх у складі компонентів від сторонніх постачальників.

Очевидно, що ці постачальники працюють не тільки з Volkswagen, тому під загрозою може опинитися вся автомобільна промисловість Європи. Крім Volkswagen, найбільшими споживачами компонентів на чіпах Nexperia є компанії BMW та Mercedes-Benz.

Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, у BMW розвіяли важливий міф щодо Apple CarPlay.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

GM прибере підтримку Apple CarPlay та Android Auto з усіх своїх нових авто

Дебют на електромобілі: General Motors представила автопілот третього рівня