Близько тижня тому, 5 липня, Єврокомісія запровадила компенсаційне мито на імпорт електромобілів з Китаю. Після цього у Євросоюзі опублікували докладний звіт про формування тарифів.
Звичайне мито на ввезення китайських електромобілів до ЄС становить 10%, і воно продовжить діяти. Додаткові мита запровадили за результатами дев’ятимісячного розслідування, під час якого європейські фахівці оцінювали розміри допомоги, яку китайська влада виділяє національним виробникам. Середньозважена ставка склала 20,8%.
Бренди, які відмовилися співпрацювати із європейськими слідчими, отримали максимальний тариф у 37,6%. Також для трьох компаній встановили індивідуальні тарифи: BYD платитиме 17,4%, Geely – 19,9%, а SAIC – ті самі максимальні 37,6%.
Електромобілі SAIC, які постачаються в Європу, субсидуються китайською державою на 34,4%. Цей показник складається з таких параметрів: кредити від держбанків (1,38%), “інше фінансування” (8,27%), гранти (8,56%), стимули для продажу електромобілів (2,28%), знижки на нерухомість (0,67%) та закупівля батарей за ціною, нижчою від ринкової (13,24%). Концерн SAIC також звинуватили в тому, що він меншою мірою, ніж інші компанії, співпрацював зі слідчими, у зв’язку з чим і було встановлено максимальний тариф.
Поки що європейські антидемпінгові мита на китайські електромобілі мають тимчасовий характер: їх запровадили на чотири місяці. За цей час передбачається скоригувати тарифи у діалозі з владою Китаю та відповідно до правил СОТ. Якщо держави-члени ЄС в результаті підтримають нововведення, то мита будуть встановлені терміном у п’ять років.
Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, Євросоюз запроваджує нові правила кібербезпеки для електромобілів.