Все частіше смартфони та сенсорні екрани всередині автомобілів відволікають увагу водія за кермом.
Саме тому експерти з безпеки у Volvo Cars заговорили про необхідність впровадження технологій, що забезпечують водіям підтримку під час щоденних поїздок.
Фахівці компанії провели дослідження у сфері безпеки та вивчення поведінки, які показали, що за правильного використання сучасні технології всередині авто є надзвичайно корисними. Зокрема, вони здатні активно знижувати рівень відволікання уваги, підвищувати безпеку дорожнього руху та допомагати людям стати більш відповідальними та уважними водіями.
«Це надто просто – вважати, що єдиним джерелом відволікання уваги сучасних водіїв є телефони та екрани, адже життя загалом є таким, що відволікає, – зазначила керівник Центру безпеки Volvo Cars Малін Екхольм. – Люди намагаються не відволікатися навмисно, але іноді це трапляється. Ви можете спізнюватися у дитячий садок і хвилюватися через це. Або ви сідаєте за кермо після невдалого робочого дня. Все це впливає на вас як водія».
У Volvo вирішити розв’язати цю проблему й планують зосередитися на правильному застосуванні технологій та використати їх так, аби допомогти водіям залишатися у безпеці за кермом. Одним з таких рішень є технологія для подолання небезпеки відволікання уваги та створення одних з найбезпечніших автомобілів у світі. Наприклад, активні системи безпеки з автоматичним гальмуванням та допоміжною системою підкермовування розраховані на те, щоб допомагати водіям, коли вони втратили концентрацію або відволіклися на частку секунди.
Так, всередині салону нової і повністю електричної моделі XC40 Recharge встановлена нова інформаційно-розважальна система на основі ОС Android. Вона має голосове керування й дозволяє водієві налаштовувати температуру, визначати пункт призначення, прослуховувати улюблену музику та радіопередачі або зателефонувати другу у День народження – і все це можна робити, не відриваючи рук від керма.
За словами Екхольм, можливість керувати основними функціями автомобіля за допомогою голосу дозволяє залишати руки на кермі, а очі – на дорозі. Активні системи безпеки, такі як City Safety, система запобігання з’їзду з дороги (Run-off Road Mitigation), система запобігання зіткненню з зустрічним транспортним (Oncoming Lane Mitigation) разом із системою підкермовування слугують додатковою парою очей, що допомагають водію.
Окрім того у компанії вважають, що проблему відволікання варто вирішувати за допомогою вбудованих камер та інших датчиків, які відстежують дії водія. В умовах застосування таких технологій – коли чітко зрозуміло, що водій відволікся, або перебуває у стані інтоксикації, і не реагує на попереджувальні сигнали та ризикує потрапити у серйозну аварію – у таку ситуацію може втрутитися сам автомобіль.
Це може супроводжуватися такими діями, як обмеження швидкості автомобіля, попередження служби допомоги Volvo on Call, а у крайньому випадку – це активне уповільнення та безпечне паркування. У наступному поколінні автомобілів Volvo, створених на платформі SPA2, компанія планує додатково встановити камери.
Як раніше повідомляв Autogeek, XC40 Recharge – перший із декількох повністю електричних автомобілів Volvo, які незабаром надійдуть на ринок. Старт виробництва означає черговий крок компанії Volvo Cars до скорочення викидів вуглецю від кожного авто на 40 % до 2025 р.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: