Підрозділ глобального новинного агентства Bloomberg, що спеціалізується на електромобілях, опублікував нові розрахунки актуальної вартості тягових акумуляторів. Згідно з дослідженням, ціни на батарейні осередки помітно знизилися за останній рік. Насамперед це сталося завдяки нарощуванню обсягів виробництва цих компонентів. Крім того, свій внесок зробило падіння цін на деякі сировинні метали.
Наразі середня питома ціна тягових батарей становить 115 доларів за 1 кВт*год, що на 20% менше, ніж у 2023 році. При цьому для того, щоб ціна електромобіля зрівнялася з ціною паливної моделі аналогічного класу, необхідно досягти рівня 100 доларів за 1 кВт*год.
І це вже сталося в Китаї, де електромобілі продаються за цінами, які можна порівняти з бензиновими однокласниками. Щоб досягти цього значення в усьому світі, потрібно менше року — але лише за умови, що влада різних країн не перешкоджатиме процесу.
Справа в тому, що зі зміною політичних сил можуть бути ослаблені субсидії та пільги на електромобілі. Це, у свою чергу, призведе до зниження обсягів продажу, адже саме масовий випуск тягових батарей сприяє зниженню їхньої ціни. Експерти Bloomberg підрахували, що якщо не відбудеться істотних змін у політиці сприяння електромобілям, то до 2030 року питома вартість тягових батарей впаде до 69 доларів за 1 кВт*год, що зробить електромобілі дешевшими за паливні аналоги.
Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, Stellantis і CATL будують в Іспанії завод з виробництва батарей для електромобілів.