in

Porsche та Siemens Energy розробляють кліматично нейтральні синтетичні види пального

Porsche та Siemens Energy розробляють кліматично нейтральні синтетичні види пального

Компанія Porsche AG спільно з Siemens Energy та іншими міжнародними компаніями розробляє і реалізує в Чилі пілотний проект з будівництва першої у світі інтегрованої установки з виробництва в промислових масштабах кліматично нейтральних синтетичних видів пального (eFuels).

На пілотній стадії проекту вже у 2022 році вироблять приблизно 130 000 л синтетичного пального. Після цього, обсяг виробництва планують збільшити в два етапи: до 2024 року приблизно до 55 млн л на рік, а до 2026 року — приблизно до 550 млн л на рік.

Siemens Energy, Porsche і чилійська енергетична компанія AME підписали декларацію про наміри щодо подальшого виведення спільної розробки на промисловий рівень виробництва після завершення пілотної фази. Компанія Porsche AG є основним споживачем «зеленого» пального. Іншими партнерами по проекту є чилійська нафтова компанія ENAP та італійська енергетична компанія Enel.

Пілотний проект «Haru Oni», розгорнутий в провінції Магальянес, використовує багаті вітрові ресурси на півдні Чилі для виробництва кліматично нейтрального пального за допомогою «зеленої» електрики, яка виробляється вітрогенераторами. В рамках національної водневої стратегії Німеччини, компанія Siemens Energy отримує для даного проекту фінансування в розмірі приблизно 8 млн євро від Федерального міністерства економіки та енергетики, — за повідомленням міністерства.

«Нашою метою є активна декарбонізація енергосистем у всьому світі. Транспортний сектор, звичайно, відіграє тут важливу роль. Завдяки цьому партнерському проекту ми можемо задіяти величезний потенціал регіону Патагонія на ранньому етапі водневої енергетики і виробляти кліматично нейтральне синтетичне пальне. Так ми робимо важливий і дуже швидкий внесок у скорочення викидів CO2 в транспортному секторі, що допомагає нам досягти кліматичних планів в ЄС і Німеччині. Фінансування з боку федерального уряду є важливим символом цього», – зауважив генеральний директор Siemens Energy Крістіан Брух.

«Електромобільність — головний пріоритет компанії Porsche AG. І синтетичні види пального для автомобілів — доцільне доповнення, якщо вони виробляються в тих регіонах світу, де в надлишку джерела екологічно чистої енергії. Таким чином, синтетичне пальне є ще одною складовою на шляху до декарбонізації», – заявив генеральний директор Porsche Олівер Блум.

За його словами, переваги синтетичного пального полягають в простоті використання: воно підходить для двигунів внутрішнього згоряння та плагін-гібридів, і для нього можна використовувати існуючу мережу автозаправних станцій. Завдяки синтетичному пальному можна зробити додатковий внесок у захист клімату. Як виробник потужних і ефективних двигунів, Porsche володіє численними технічними ноу-хау.

«Ми точно знаємо, які властивості пального необхідні нашим двигунам для екологічно безпечної експлуатації. Беручи участь в будівництві першої в світі інтегрованої установки з виробництва синтетичного пального, ми підтримуємо розробку альтернативних видів пального майбутнього», — додав Олівер Блум.

Компанія Siemens Energy є співрозробником проекту і, як системний інтегратор, охоплює весь виробничий ланцюжок — від генерації електроенергії за допомогою вітряних турбін Siemens Gamesa і виробництва «зеленого» водню до його перетворення в синтетичне пальне. Технологія компанії на основі електролізу через протонообмінну мембрану PEM (PEM — Proton Exchange Membrane) ідеально пасує для використання мінливої енергії вітру.

Як основний споживач «зеленого» пального, компанія Porsche AG планує використовувати синтетичне пальне з Чилі на першому етапі у власних пілотних проектах. Наприклад, в автомобілях автоспортивного підрозділу Porsche, а в перспективі — у центрах Porsche Experience і наявному автопарку. Для цього автомобілебудівна компанія спочатку інвестує приблизно 20 мільйонів євро.

Компанія AME є основним розробником і власником проектної компанії HIF (Highly Innovative Fuels). Компанія Enel — співінвестор виробничої установки і концентрується на вітрогенераторах та електролізі. Компанія ENAP забезпечує проект обслуговуючим персоналом і займається обслуговуванням та логістикою.

Завдяки чудовим кліматичним умовам і багатим вітровим ресурсам, що обумовлює низькі ціни на електроенергію, Чилі має дуже великий потенціал для виробництва, експорту та місцевого використання «зеленого» водню в порівнянні з іншими країнами. Для виробництва «зеленого» водню, електролізери, використовуючи енергію вітру, розщеплюють воду на складові — кисень і водень. На другому етапі безпосередньо з повітря відфільтровується CO2 і потім з’єднується з «зеленим» воднем з утворенням синтетичного метанолу. Результат: поновлюваний метанол, який за допомогою ліцензованої ExxonMobil технології MTG (MTG — Methanol-to-Gasoline: метанол в бензин), перетворюється в кліматично нейтральне пальне.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Porsche та Siemens Energy розробляють кліматично нейтральні синтетичні види пального
В Subaru повідомили, яким буде перший електромобіль марки

В Subaru повідомили, яким буде перший електромобіль марки

Peugeot готує гібрид для перегонів на витривалість FIA WEC: розкрито характеристики

Peugeot готує гібрид для перегонів на витривалість FIA WEC: розкрито характеристики