Розроблено два законопроєкти щодо переходу на “зелений” транспорт.
Міністерство інфраструктури України виклало своє бачення переходу країни на “електричні рейки” у двох законопроектах: “Про внесення змін до Закону України “Про автомобільний транспорт” щодо стимулювання використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами” та “Про внесення змін до Закону України “Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів”.
Перший визначає “забезпечення розвитку електромобілів та інфраструктури зарядних станцій для електромобілів” пріоритетом формування державної політики у сфері автомобільного транспорту та передбачає стимули та зобов’язання щодо переходу громадського транспорту на електробуси.
Другий законопроєкт направлений на зупинення потоку вживаних дизельних та бензинових автомобілів із Європейського Союзу, після прийняття заборони на їх використання на території Європи. Зокрема, у Норвегії такі автомобілі будуть під забороною з 2025 року, у Нідерландах, Швеції, Ірландії, Ісландії, Данії та Словенії – з 2030 року, у Шотландії – з 2032 року, у Великій Британії – з 2035 року, а в Іспанії, Португалії та Франції – з 2040 року. Ці країни вже внесли відповідні норми у своє законодавство.
В України заборонити ввезення та першу реєстрацію вживаних дизельних автомобілів планують уже з 1 січня 2027 року, а з 1 січня 2030 року – всіх автомобілів з ДВЗ. Тобто, з 2030 року весь транспорт, який ввозиться та вперше реєструється в Україні повинен бути електричним. Під заборону не попадають тільки автомобілі Збройних Сил, фермерських господарств (тільки ті, що не використовуються на дорогах загального користування), набуті у спадок та виготовлені до 1 січня 1981 року.
Таким чином, вже з 1 січня 2030 року майже всі автомобілі на українських дорогах, включно з комерційним та комунальним транспортом, мають бути електричними. При цьому ніяких чітких норм щодо створення зарядної інфраструктури для них не передбачається. Також не передбачені норми щодо встановлення та підключення зарядних станцій, та механізм дотацій коштів на електроенергію для електричного транспорту.
Як пише на своїй сторінці у Facebook, заступник Голови Правління з PR та комунікацій в EV-UA (Українська Асоціація Учасників Ринку Електромобілів) Вадим Ігнатов, наприклад ЄС зажадає від держав-членів Європейського Союзу розширення зарядних потужностей відповідно до продажів електромобілів та встановлення зарядних терміналів на основних автомагістралях через кожні 60 км. Про це йдеться у цільовому документі Європейского Союзу, оприлюдненому 14 липня 2021 року. Крім того, у Європі розуміють, що перехід на “зелений” транспорт вимагає модернізації і розвитку енергомереж і переходу на інші способи генерації, розподілу та споживання електроенергіі. У законопроєктах нашого Мінінфраструктури про також це не йдеться.
Як раніше повідомляв Autogeek, Міністерство інфраструктури України опублікувало пропозиції щодо заборони на ввезення в Україну транспортних засобів з двигунами внутрішнього згорання.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: