in

Дослідження: сенсорні екрани відволікають водіїв від дороги не менше, ніж смартфони

Дослідження: сенсорні екрани відволікають водіїв від дороги не менше, ніж смартфони

Найбезпечнішими експерти назвали інформаційно-розважальні системи Audi.

Британський автомобільний журнал What Car? опублікував дані дослідження, в ході якого перевірці піддали інформаційно-розважальні системи 20 автомобілів різних марок. Його метою було визначення рівня відволікання водіїв від дороги при виконанні шести конкретних завдань:

  • збільшити температуру на 2 градуси;
  • збільшити швидкість вентилятора на два значення;
  • запрограмувавши 20-мильний (32 км) маршрут у GPS-навігаторі та на екрані інформаційно-розважальної системи на домашній сторінці, перейти на екран карти та зменшити масштаб, щоб було видно весь маршрут;
  • скасувати ведення по маршруту;
  • налаштувавши радіо на Virgin Radio та на екрані інформаційно-розважальної системи на головній сторінці перейти до основного списку станцій та переключитись на BBC Radio 4;
  • використовуючи кнопку голосового управління на рульовому колесі (якщо є), попросити автомобіль знайти найближчу станцію техобслуговування.

У тестах брали участь два водії. Проаналізувавши записи їхньої поведінки, дослідники прийшли до висновку, що регулювання вентилятора клімат-контролю на сенсорному екрані, а не фізичним перемикачем, може зайняти більш ніж у два рази більше часу. Зменшення масштабу на карті супутникової навігації займає більш ніж у чотири рази більше часу, а пошук потрібної радіостанції в списку доступних – у вісім. Тоді як пошук найближчої станції з використанням голосового управління, змусив водія відволіктися від дороги всього на 10 секунд та й то тільки в тому випадку, якщо система повільно реагує і вимагає для виконання команди пройти кілька етапів.

Дослідження: сенсорні екрани відволікають водіїв від дороги не менше, ніж смартфони

Як зазначається, під час виконання найскладнішого завдання водії не дивилися на дорогу більше 42 секунд. Якщо врахувати, що рухаючись на швидкості 48 км/год автомобіль проїжджає 13.5 метрів на секунду, то отримуємо відстань рівну майже шести футбольним полям.

За даними Міністерства транспорту Великої Британії, у 2019 році кількість аварій, що сталися з причини відволікання водія від дороги, склали 15%. Для порівняння у 2017 році таких аварій було 14%, а роком раніше – 13%. Серед ДТП зі смертельними наслідками таких аварій 25%.

Дослідження: сенсорні екрани відволікають водіїв від дороги не менше, ніж смартфони

На думку експертів, серед яких британська державна компанія Highways England, користування сенсорними екранами в автомобілях під час руху несе собою таку ж загрозу, як і смартфонів. При цьому, за використання телефону у Великій Британії передбачено покарання у вигляді штрафу щонайменше у розмірі 220 євро та шість штрафних балів, а сенсорні системи «відволікаючими увагу» не рахуються.

Одними з кращих британці назвали інформаційно-розважальні системи Audi. Відмовившись від поворотних контролерів на центральній консолі для сенсорних екранів в своїх останніх моделях, німці передбачили кілька різних способів виконання кожної команди. Наприклад, керувати картою супутникової навігації можна затискаючи сенсорний екран або за допомогою невеликого диска на рульовому колесі, а перемикати радіостанції на ходу – за допомогою голосу.

Дослідження: сенсорні екрани відволікають водіїв від дороги не менше, ніж смартфони

Однак не всі автовиробники надають на вибір кілька способів виконання різних завдань, і саме ці автомобілі потенційно є найбільшою проблемою, вважають у What Car.

Як раніше повідомляв Autogeek, асистенти допомоги провокують водіїв до втрати контролю над дорогою.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Дослідження: сенсорні екрани відволікають водіїв від дороги не менше, ніж смартфони
Міжнародний автосалон в Токіо 2021 року скасовано через епідемію коронавірусу

Міжнародний автосалон в Токіо 2021 року скасовано через епідемію коронавірусу

Плюс 68 к.с. на задню вісь: новий Nissan Note отримав повний привод

Плюс 68 к.с. на задню вісь: новий Nissan Note отримав повний привод