За останні місяці в Україні суттєво збільшилась кількість швидкісних зарядних станцій, але і ціни за 1 кВт дещо підросли. У Інституті дослідження авторинку проаналізували ситуацію на ринку публічних зарядок.
У порівнянні з попереднім місяцем через зміну тарифів окремих операторів збільшився розрив між ціною повільного та швидкого заряджання — три оператори зменшили тарифи на відвантаження АС струму, два оператори збільшили тарифи на DC формат заряджання. Все інше без істотних змін.
Середня ціна кіловат-години отриманої через АС порт зараз складає близько 14 грн, через DC порт — 16,7 грн.
За даними аналітиків, станом на грудень 2024 року навіть якщо заряджати електромобіль виключно на публічних зарядних станціях, фактор економії не зникає: при середньому споживанні 20 кВт*год на 100 км пробігу, така дистанція обійдеться максимум у 350 грн.
Найменш витратний варіант не надто габаритного легковика, обладнаного газобалонним обладнанням, витратить (при 12 л/100 км пропан-бутанової суміші) 440 грн. І це ще доволі оптимістичне значення, зазвичай на практиці машини з ГБО потребують більше пального.
Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, Nissan забороняє власникам Leaf користуватись швидкісною зарядкою.