in

Cтворено акумуляторну батарею, яка може стати частиною несучої конструкції електромобіля

У Швеції створили акумуляторну батарею з композитного вуглецю, яка може стати частиною конструкції електромобіля.

Вчені з Технологічного університету Чалмерса, Швеція, зробили прорив в області акумуляторних технологій – створили «безмасову» батарею, яка працює у 10 разів краще, ніж всі попередні версії. Це відкриває шлях до практично безмасового зберігання енергії у транспортних засобах та інших технологіях. Про це повідомило видання SciTech Daily.

Про розробку структурного акумулятора з композитного вуглецевого матеріалу шведські вчені повідомили у 2018 році. Заявлялося, що композитний корпус такої батареї здатний витримувати навантаження, з якими не під силу впоратися традиційному літій-іонному блоку. Саме ж вуглецеве волокно одночасно служить електродом, провідником та несучим матеріалом.

За два роки вченим вдалося збільшити модуль поздовжньої пружності батареї з 25 ГПа до 75 ГПа, тобто по механічній міцності структурний акумулятор піднявся від середнього між свинцем та оловом до дюралюмінію. Фактично, з нової батарейки можна зробити корпус літака, який сам буде акумулятором.

На жаль, створений шведами структурний акумулятор у чотири рази поступається літієвим по щільності енергії, хоча в порівнянні з версією 2018 року цей показник вдалося збільшити з 24 до 75 Вт·год/кг. Але у такої батареї є ряд інших переваг, які роблять її привабливою для виробників електромобілів, смартфонів та електролітаків. Її можна зробити невід’ємною частиною корпусу або іншої структурної деталі конструкції.

У сучасних електромобілях акумулятори складають значну частину ваги, не виконуючи при цьому ніякої несучої функції. З іншого боку, структурна батарея – це батарея, яка працює і як джерело енергії, і як частина конструкції, наприклад, в кузові автомобіля. Фактично, це «безмасовий» накопичувач енергії, використання якого дозволить значно знизити вагу електромобіля.

Розробка структурних батарей у Технологічному університеті Чалмерса тривала протягом багатьох років, включаючи попередні відкриття, пов’язані з певними типами вуглецевого волокна. Ця робота була названа виданням Physics World одним з десяти найбільших наукових досягнень 2018 року. Перша спроба створити структурну батарею була зроблена ще у 2007 році.

Як раніше повідомляв Autogeek, у Індії збудували експериментальну «наномережу» із відпрацьованих акумуляторів Audi e-tron.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Кросовер Toyota RAV4 тепер можна заряджати від розетки: всі подробиці про новий плагін-гібрид

Tesla дозволила купляти електромобілі за біткоїни: курс криптовалюти відразу різко зріс