На Міжнародному автосалоні IAA 2023 в Мюнхені BMW продемонстрував електричне майбутнє бренду на прикладі концепту Vision Neue Klasse. В основі електромобіля «нового класу» лежить спеціально розроблена електрична архітектура.
Більшість застосованих у ньому технологій з’явиться в майбутньому серійному кросовері, який вийде на ринок у 2025 році разом із седаном 3-ї серії. Протягом наступних 24 місяців до нього приєднаються шість різних моделей на платформі Neue Klasse, від малолітражки до повнорозмірного кросовера. Свої версії нових електромобілів підготує й підрозділ BMW M.
Vision Neue Klasse відрізняється оригінальним аеродинамічним дизайном із переосмисленими «ніздрями», прозорою кабіною та короткою кормою. Доповнюють образ 21-дюймові аеродинамічні колісні диски та тривимірна OLED-оптика.
За даними BMW, при повсякденному керуванні 25% заряду батареї використовується для керування автомобілем, а 32% споживаної потужності на аеродинамічний опір. На шосе це 60 та 23% відповідно. Зменшення цих втрат значно підвищує пробіг без підзарядки. Також збільшити запас ходу дозволяють оптимізовані технології Neue Klasse. Наприклад, тепловий насос для обігріву салону в холодну пору року на 40% ефективніший за електричний обігрівач.
Щодо матеріалів, то 30% пластикових деталей виготовлятимуть із перероблених матеріалів. Зокрема, із виловлених із океану пластикових пляшок та рибальських сіток.
Електромобілі наступного покоління використовуватимуть трансмісію BMW eDrive шостого покоління. Вона оснащена новими батареями, електродвигунами наступного покоління та новою 800-вольтовою архітектурою. При підключенні до швидкісного терміналу постійного струму всього 10 хвилин заряджання забезпечить 300 км шляху. У електромобілів актуальної лінійки цей показник на 30% нижчий.
Як повідомляється, у нових батареях використовуються круглі D-подібні елементи шостого покоління. Діаметр осередків – 46 мм, висота залежить від кузова автомобіля. Наприклад, у седанів вона 95 мм, у кросоверів – 120 мм. Серед інших плюсів нової батареї на 30% ефективніша упаковка, на 20% більша щільність енергії та на 50% менша вартість. Але найголовніше – це на 30% більший запас ходу, ніж нинішні електромобілі. Очікується, що це буде «до 1000 км».
Електродвигуни нового покоління на 40% ефективніші за нинішні. BMW планує використовувати один або два двигуни різної потужності для різних моделей розмірів. За неофіційною інформацією, потужність досягне 1341 к.с. Також баварці розглядають можливість використання платформи Neue Klasse для моделей на водневих паливних елементів. Резервуари з воднем займуть місце звичайного акумулятора.
Основним елементом інтер’єру буде інформаційно-розважальна система iDrive наступного покоління із великим сенсорним екраном. Звичної панелі приладів у шоу-кару немає, а кермо з вертикально орієнтованими спицями. Також Vision Neue Klasse отримав новий екран Panoramic Vision від BMW, який займає все лобове скло. На нього виводиться інформація для водія та переднього пасажира. Керування ним здійснюється з мультикерма або за допомогою голосового помічника Intelligent Personal Assistant. Ще одна «фішка» концепту – проєкційний 3D-дисплей. Як заявили у BMW, всі ці технології з’являться у майбутніх серійних електромобілях.
До 2025 року компанія планує довести продажі електромобілів до 25%, а до 2030 року – до 50%.
Як раніше повідомляв Autogeek, Renault виведе електромобільний підрозділ Ampere в окрему компанію.
За матеріалами: Driving