Норвезький ютубер Бьорн Нюланд випробував бездротову зарядку для електромобілів.
Індукційна зарядка розглядається в якості альтернатива традиційній зарядній мережі, яка все ще залишається непереборною перешкодою повного переходу на електротранспорт. Метою експерименту норвезького ютубера була демонстрація потенціалу технології, яку багато хто вважає спірною й не розглядає можливість її масштабування через побоювання щодо низької ефективності.
Норвегія знаходиться в авангарді електромобільності, тому й не дивно, що саме тут реалізуються перші функціональні рішення індукційної зарядки. Американська компанія Momentum Dynamics встановила кілька бездротових зарядних пристроїв у центрі норвезької столиці. Потужність одного зарядного майданчика до 75 квт. Вони оптимізовані для заряджання електробусів. Теоретично, встановивши два майданчики поряд один за одним можна збільшити потужність до 300 кВт.
Для випробувань бездротової зарядки Бьорн Нюланд використав електричний кросовер Jaguar i-Pace. У нижній частині автомобіля встановлено індукційну поверхню. Для оповнення акумулятора необхідно просто припаркувати автомобіль над зоною заряджання. Чим точніше це зроблено, тим вища ефективність та продуктивність. Процес заряджання припиняється щойно вмикається передача.
Вважається, що для підвищення ефективності індукційні котушки повинні розташовуватися якомога ближче до зарядної пластини електромобіля, але практично все навпаки. Система Momentum Dynamics оптимізована для автобусів, у яких дорожній просвіт значно більший, ніж у звичайних «легковиків». Саме з цієї причин й було обрано Jaguar i-Pace, шасі якого знаходиться достатньо високо над поверхнею дорожнього полотна.
Зі слів ютубера, спочатку потужність зарядки становила лише від 37 до 38 кВт, хоча при цьому рівні заряду акумулятор автомобіля може споживати понад 50 кВт.
При переході шасі в режим бездоріжжя потужність зарядки зросла до 54 кВт і додала ще більше після того, як водій та пасажир залишили салон кросовера. При цьому ефективність роботи системи складала 90%, але на думку представника американської компанії, який також приймав участь у експерименті, подальший розвиток та оптимізація системи дозваолять покращити цей показник.
Як раніше повідомляв Autogeek, в ЄС порахували зарядні станції для електромобілів.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: