in

Автомобілі без водія. Як світ готується до переходу на безпілотники

Найбільш готовий до переходу на автономний транспорт Сінгапур.

Кожного дня кількість автомобілів на дорогах зростає. Разом з цим збільшується й важливість питань екології та розумної мобільності. Вирішити їх можуть безпілотні автомобілі, оснащені новітніми системами автономного водіння: впорядкувати проблеми з паркуванням, зменшити затори на дорогах (на 62-87%), рівень шкідливих викидів (до 60%) та значно знизити транспортні витрати. За даними Metinvest Digital, вартість безпілотних автомобілів найнижча серед інших видів транспорту і складає усього $0,16 за км. Для порівняння, вартість нового власного автомобіля складає $0,43, таксі Uber – $1,24, звичайного таксі – $2,17.

Що ж таке безпілотний автомобіль?  Це транспортний засіб, який використовує поєднання датчиків, камер, радарів та штучного інтелекту (ШІ) для подорожі між пунктами призначення без водія. За класифікацією SAE International (Співтовариство автотранспортних інженерів), існує шість рівнів автоматизації водіння: від 0 (без автоматизації) до 5 (повна автоматизація автомобіля).

Найактивніше до переходу на безпілотники готуються дев’ять країн світу: Австралія, Канада, Китай, Німеччина, Угорщина, Польща, Південна Корея, Туреччина та Сполучені Штати. В цих країнах розроблені спеціальні закони та стратегії переходу на автономний транспорт. Зокрема у Китаї створення технологічної та нормотворчої бази стандартних інтелектуальних засобів повністю завершиться до 2025 року. У Німеччині до кінця цього літа приймуть закон про створення нормотворчої схеми для автономного водіння 4 та 5 рівнів. Але найбільше у бік автономних транспортних засобів просунулися Сполучені Штати Америки. Національна рада з безпеки дорожнього руху (NHTSA) зробила три значні кроки назустріч розвитку автономних технологій:

  • огляд федеральних стандартів безпеки автомобілів для автоматизованих транспортних засобів;
  • федеральна політика щодо автоматизованих транспортних засобів;
  • обов’язковий зв’язок V2V на всіх нових легкових автомобілях.

Крім того, міжнародна юридична компанія Dentons створила Загальний індекс автономних транспортних засобів – інтерактивний онлайн-інструмент, який допомагає легко знайти основні норми безпілотного водіння по всьому світу й провести паралелі між різними юрисдикціями.

За даними Allied Market Research, у 2019 році світовий ринок смарт-автомобілів було оцінено у 63,03 млрд доларів. За прогнозами, до 2027 року він досягне 225,16 млрд доларів з показником CAGR (сукупний середньорічний темп зростання) – 17,1%. Такі перспективи змушують розробників автономних транспортних засобів не зупинятися й розвивати свій потенціал.

У ТОП-10 найбільш успішних компаній-розробників автономних транспортних засобів 2021 року увійшли:

  • Waymo (США);
  • ArgoAI (США);
  • Aptiv (Ірландія);
  • Сruise (США);
  • Nissan (Японія);
  • Zoox (США);
  • nuTonomy (США);
  • Baidu (Японія);
  • Tesla (США);
  • Nuro (США).

Що стосується готовності країн до переходу на автономний транспорт, її як найкраще відображає «Рейтинг готовності країн до автономних автомобілів 2020 року», представлений міжнародною мережею фірм-членів KPMG International, яка об’єднує 189 000 професіоналів у понад 150 країнах світу. Він базується на 28 змінних показниках, об’єднаних у 4 категорії-компоненти: «Політика і законодавство», «Технології та інновації», «Інфраструктура» та «Рівень лояльності споживачів».

Перше місце в ньому зайняв Сінгапур, обігнавши Нідерланди – лідера двох попередніх щорічних рейтингів. Сінгапур посів перше місце одразу за кількома критеріями – за лояльністю споживачів та політикою і законодавством.

Нідерланди зберігають лідерство завдяки розвиненій інфраструктурі – 3 зарядні станції на 1000 осіб населення. У цій країні 15% ринку нових авто складають електромобілі та гібридні. Далі йдуть Норвегія, США, Фінляндія, Швеція, Південна Корея, ОАЕ, Великобританія, Данія, Японія, Канада, Тайвань, Німеччина та Австралія.

Усі передумови зайняти свою нішу в розробці автономних автомобілів має й Україна, зокрема, стати майданчиком для випробування систем безпілотних автомобілів, у тому числі у кризових умовах (погані погодні умови, гірські дороги, відсутність дорожньої розмітки тощо). Це можливість України залучити інвестиції для розвитку автономних транспортних засобів та перетворитися на хаб з розробки та тестування сучасних інноваційних рішень.

Як раніше повідомляв Autogeek, Nissan випробує у Фукусімі електричні безпілотники.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Більше половини європейців підтримують відмову від ДВЗ з 2030 року: дослідження

Відео дня: індієць побудував електричний міні-джип за $2000 на механіці із запасом ходу 70 км