У третьому кварталі 2022 року американська компанія заробила 3,29 млрд. доларів.
Tesla стала найприбутковішим автовиробником у світі, обійшовши за квартальним прибутком Toyota. У третьому кварталі 2022 року американська компанія отримала 3,29 млрд доларів чистого прибутку. Для порівняння, Toyota за тіж три місяці заробила 3,15 млрд доларів й це при тому, що продає у 7,6 рази більше автомобілів, ніж Tesla.
Обійти японців американську виробнику електромобілів вдалося вперше за 12 років, причому не за рахунок обсягів виробництва, а за рахунок чистого прибутку на один автомобіль. Як повідомило видання Nikkei Asia, з кожного проданого автомобіля Tesla заробляє у 8 разів більше Toyota.
Відкат японського концерну з першої позиції викликаний деякими екстраординарними факторами. Зокрема, Toyota взяла на себе частину витрат на матеріали та електроенергію своїх постачальників. Це призвело до зниження квартального операційного прибутку на 3,07 млрд. доларів. Ще 694,2 млн доларів компанія втратила через зупинку виробництва в росії.
У липні-вересні японський концерн продав 2,62 мільйона автомобілів, тоді як Tesla – всього 344 000 од. Але маржа Toyota з одного автомобіля складає приблизно1200 доларів, проти 9570 доларів у американців. За цим показником у третьому кварталі Tesla поступилася лише Mercedes-Benz, залишивши позаду таких гігантів галузі, як Volkswagen та BMW.
Прибутки американської компанії у розрахунку на один транспортний засіб зростає з квітня 2021 року. Станом на сьогодні ринкова капіталізація Tesla складає близько 655 трильйонів доларів. Це втричі більше, ніж Toyota.
Такий розрив – результат відмінностей стратегій двох автовиробників. Toyota пропонує широкий спектр автомобілів у різних цінових категоріях з різними типами силових установок. У модельній лінійці компанії є автомобілі з традиційними бензиновими моторами та гібридними, електричними та водневими силовими установками. Тоді як Tesla зосереджена виключно на електромобілях. Понад 90% продажів компанії – це кросовери Model Y та Model 3 з досить солідними цінниками. Навіть дешевша Model 3 у США коштує від 40 000 доларів. Незважаючи на це, компанія регулярно піднімає ціни та розширює список платних опцій.
У той же час, Tesla працює над скороченням виробничих процесів для прискорення масового виробництва. Зокрема, впроваджує на своїх підприємствах ливарні машини Giga Press, що дозволяє скоротити етапи збирання. Ще один фактор впливу на прибуток – продажі через інтернет, що виключає витрати на традиційну дилерську мережу.
У червні Boston Consulting Group заявила, що до 2030 року частка електромобілів у продажах нових автомобілів досягне 39%, підвищивши свій торішній прогноз на 11 пунктів. Toyota до того ж року планує продати 3,5 мільйона електромобілів.
Як раніше повідомляв Autogeek, українці презентували на виставці SEMA в Лас-Вегасі унікальні електромобілі Tesla у тюнінгу.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: