Зараз електромобілі офіційно на піку популярності. Через витівки в соціальних мережах власника компанії “Tesla” Ілона Маска, популярність цих транспортних засобів різко збільшилася і вони заполонили наші дороги.
З урахуванням того, що впродовж останнього року всі видання писали про електромобілі, пропонуємо ознайомитися з деякими фактами й цифрами такої популярності.
У 2021 році кількість проданих електромобілів подвоїлася
Дефіцит напівпровідників підірвав автомобільну промисловість у 2021 році, але сектор електромобілів витримав такий удар і надалі демонстрував зростання. За попередніми підрахунками Міжнародної енергетичної агенції, у 2020 році було реалізовано 3 мільйони автомобілів, а вже за рік цей показник зрів до 6,5 мільйонів авто.
За таким зростанням, без сумніву, стоять рекламні кампанії таких компаній, як Tesla (та Ілона Маска, зокрема), що підштовхують популярність таких авто серед споживачів. Люди, здебільшого, впевнені в перспективності такої альтернативи автомобілям із ДВЗ, та й екоактивісти з-поміж парламентарів різних країн також усіляко наближають електричне майбутнє. Політики США та ЄС оприлюднили завдання зі збільшення обсягу використання електромобілів для збільшення їхньої популярності та зниження обсягів викидів у довкілля.
2021 рік, найімовірніше, був лише початком стрімкого розвитку цієї галузі, і наступний факт тільки підтвердить це.
У 2030 році буде 84 мільйони електромобілів
Згідно з прогнозами дослідної та консалтингової компанії “Delta-EE”, за 8 років на наших дорогах їздитимуть у 14 разів більше електромобілів.
Такий прогноз навіть кращий за попередні, оскільки експерти запевняють, що зараз споживачі лояльніше ставляться до цього різновиду транспорту, та й політики також підтримують цю тенденцію. Аналітики зауважують, що електромобілі виявляються дешевшими за бензинові авто в довгостроковій перспективі, якщо брати до уваги вартість палива, субсидії та податки.
Поряд зі зростанням попиту на електромобілі, до кінця цього десятиліття попит на авто з бензиновими двигунами (ДВЗ – двигунами внутрішнього згорання) поступово зменшуватиметься в найбільших економічних регіонах світу, на кшталт США, Китаю та ЄС.
Збільшення кількості зарядних станцій
Найбільшою проблемою електромобілів є зарядні станції, брак котрих раніше відштовхував людей від покупки такого транспортного засобу. Але країни роблять усе можливе для того, аби привернути до себе споживачів.
У США, наприклад, у грудні адміністрація Байдена розробила План збільшення кількості станцій для заряджання електромобілів, що передбачає будівництво 500 тис зарядних станцій у різних куточках країни. Для реалізації такого плану передбачається виділити приблизно 5 млрд дол. США, і ще 2,5 млрд будуть розподілені через гранти для новаторських ідей для популяризації електромобілів.
До такої ініціативи долучилися і великі роздрібні крамниці, що пропонують станції зарядки електромобілів на території крамниці в межах програми лояльності. Така розумна тактика із задоволення потреб клієнтів створить тісніші зв’язки з клієнтами та збільшить кількість лояльних клієнтів. Іншими прикладами схожих ініціатив є бонуси без поповнення рахунку в онлайн казино або милі від авіакомпаній.
Ціни на електромобілі почнуть падати
Попри дефіцит батарей (акумуляторів), через який вартість електромобілів порівняно висока, спеціалісти пророкують зниження їхньої вартості ближче до 2030 року.
Наразі вартість акумуляторів уже нижче 100 дол. США за кВт, а оскільки це ключовий складник авто, то нарощування їхнього виробництва задовольнятиме попит та знижуватиме собівартість.
Цьому може сприяти й відміна обмежень через COVID-19, що дозволить задовольнити попит на різноманітні матеріали для акумуляторів, на кшталт літію та кобальту. Після закінчення пандемії, ланцюжки поставок у всьому світі стануть набагато кращими, ніж, скажімо, рік тому.
Автовиробники вже встановили “курс на електрифікацію”
Світові автовиробники прагнуть очолити рух на електрифікацію автопромисловості. Представники Volkswagen, що вже займає друге місце з-поміж виробників електромобілів у світі після Tesla, хочуть, щоб у 2030 році половина їхніх автомобілів були електричними.
Їхні конкуренти також готові до такої битви. Представники найбільшого світового виробника автомобілів, компанії Toyota, планують до кінця десятиліття випускати 3,5 млн електроавто щорічно, а керівництво компанії Ford заявляє про перетворення 40-50% своїх авто на електромобілі.
І це мова не про гібриди, а про повністю електричні авто. VW ID, Ford MachE та технологія Toyota Hybrid вже наробили гамору в автоіндустрії, що й надалі стимулюватиме зростання споживацького попиту.
Споживачі все більше схиляються до електромобілів
Зараз споживацькі погляди на електромобілі кардинально змінилися, якщо порівнювати їх із тими, що панували 10 років тому. За результатами всесвітнього опитування, 4 із 10 респондентів планують купити електромобіль, що на 11% більше, ніж у 2020 році.
Через турботу про довкілля люди, здебільшого, готові доплачувати за екологічніший транспортний засіб, і це чудова новина для виробників електромобілів.
Однією з проблем індустрії електричних авто був скептицизм щодо їхніх переваг, проте, зважаючи на нестримне зростання, схоже, що виробникам електромобілів вдалося достукатися до сердець споживачів.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: