in

Bosch навчить автомобіль контролювати стан водія за допомогою камер

Сонливість, зниження концентрації водія, непристебнутий пасок безпеки – фактори, які підвищують ризик виникнення аварійних ситуацій на дорогах. З метою запобігання можливих нещасних випадків під час водіння планується інтегрувати в автомобілі датчики, які спостерігатимуть за салоном і контролюватимуть стан водія та пасажирів. 

Компанія Bosch розробила нову систему контролю стану водія на основі камер і штучного інтелекту (ШІ). 

«Якщо автомобіль буде «знати», що відбувається з водієм і пасажирами, водіння стане більш безпечним і комфортним», – коментує Гаральд Крегер, член правління Robert Bosch GmbH. 

Розроблена Bosch система може бути запущена у виробництво в 2022 році. До цього часу в планах Євросоюзу внести такі технології безпеки, як система попередження про зниження концентрації та засинання, до переліку стандартного оснащення для всіх нових автомобілів. За прогнозами Комісії ЄС, до 2038 року завдяки новим вимогам до оснащення автомобілів засобами активної безпеки, можна буде врятувати близько 25 000 життів, і запобігти не менше 140 000 важким травмам. 

Засоби стеження за станом водія та пасажирів також стануть кроком до вирішення глобального завдання створення системи автоматизованого водіння. Якщо в процесі руху відбувається передача управління від автопілота водієві, система автоматичного водіння повинна впевнитися, що водій у цю мить не спить, не читає газету або не надсилає електронну пошту.

Розумна камера, що постійно стежить за станом водія

Згідно міжнародних досліджень, причиною майже кожного десятого нещасного випадку є зниження концентрації або сонливість водія. Ці факти спонукали Bosch взятися за розробку системи контролю, яка розпізнає ознаки втоми водія, попереджає про небезпеку та надає допомогу в керуванні.

Вбудована в кермо камера направлена ​​на обличчя водія, а програмне забезпечення розпізнає положення повік і реагує, якщо людина заплющує очі. Реакція передбачена й на той випадок, коли водій відволікся від дороги та повернув голову до пасажирів на передньому чи задньому сидінні.

Завдяки ШІ система може попередити про небезпеку неуважного водія, порекомендувати зробити зупинку для відпочинку, а, в деяких випадках, може навіть знизити швидкість руху: це залежатиме від налаштувань, обраних автовиробником, і законодавчих вимог у частині правил дорожнього руху в регіоні.

«Камери та штучний інтелект дозволяють перетворити автомобіль на «рятувальника», – зазначає Гаральд Крегер.

Під час створення системи контролю, інженери Bosch залучили інтелектуальні алгоритми обробки зображень і засоби машинного навчання, що дозволяють стежити за поведінкою водія. Щоб розпізнавати стан втоми та сонливості, систему навчають на прикладі реальних ситуацій і відео з різним положенням повік і частотою кліпання. На основі цих даних штучний інтелект робить висновки про ступінь втоми водія та видає відповідне попередження, а також підключає інші системи активної безпеки. 

Системи попередження про те, що водій відволікся або має втомлений вигляд, відіграватимуть важливу роль у оснащенні автомобіля в майбутньому. Планується, що Європейська програма тестування нових автомобілів (NCAP) буде враховувати їх у рейтингу безпеки транспортних засобів з 2025 року. Отримана при моніторингу інформація обробляється тільки програмним забезпеченням, встановленим у самому автомобілі, не зберігається і не передається третім особам.

Камера, що стежить за пасажирами

Розроблена Bosch система стежить не тільки за водієм, але й за пасажирами. Для цього камера, встановлена ​​над або під дзеркалом заднього виду, контролює весь салон. Система сповіщає про те, що пасажири задніх рядів не пристебнуті пасками безпеки, або ж сидять у потенційно небезпечному положенні. Система також не дозволить спрацювати подушці безпеки, якщо пасажирське сидіння зайняте дитячим кріслом.

Залишена в салоні автомобіля дитина — ще одна смертельно небезпечна ситуація. У Сполучених Штатах Америки в 2018 році загинуло більше 50 дітей (за даними KidsAndCars.org) у зачинених без нагляду в авто. Нова технологія від Bosch зможе розпізнавати й цю небезпеку та попереджати власника автомобіля, надсилаючи повідомлення на смартфон. У разі надзвичайної ситуації система буде самостійно звертатися до служби порятунку. 

Камера для підвищення рівня комфорту

Нова технологія від Bosch робить водіння зручнішим. Камера спостереження дозволяє визначити, хто збирається сісти за кермо, та відрегулювати дзеркало заднього виду, положення сидіння, висоту кермового колеса й параметри інформаційно-розважальної системи відповідно індивідуальним уподобанням водія. Також камеру можна використовувати для управління налаштуваннями та програванням мультимедіа за допомогою жестів або погляду.

Нагадаємо, раніше AUTOGEEK вже повідомляв про те, що Bosch і Mercedes-Benz тестують сервіс безпілотного каршерінгу автомобілів S-класу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Uber запускає 2 000 електромобілів Nissan Leaf у Лондоні: в планах – 45 000 “чистих” таксі

Maserati працює над першим електромобілем марки: ось, як він звучатиме