Засновник CarFinder Максим Шостя розповів про свій дворічний досвід володіння електромобілем BMW i4 M50. Далі – пряма мова.
Понад 50 тисяч км вже “дав” на своїй BMW і4 М50, і вона все ще “Щука” – хижа та швидка. Не набридла, що радикально дивно для мене, враховуючи біля 25+ різних авто до неї.
Сервіс
Один раз Road Assistance мене забирав евакуатором через софтовий глюк. Безкоштовно по грошах (гарантійне авто), по нервах – ну так, баксів на 200 сивого волосся, бо заблокував єдиний виїзд з “Сільпо”. Оновили софт – все done.
Вдруге катався на евакуаторі нещодавно, і це було здивування: в мене лопнуло заднє колесо на швидкості. Воно якось тріснуло, і не похитнуло авто, але реально репнуло як кавун. Той самий Assistance відвіз на “Баварію”, куди я привіз пару омолгованих Pilot Sport із зірочкою для BMW, бо інакше роблять мізки стосовно гарантії.
Чому здивування: тисяч 30 на літній гумі до стану “репнуло” – ну дивно. Хоча, авто важить 2,2 тони і розвал зробили свою справу.
Вартість володіння
Лише 100 доларів за 2 роки та 50 тисяч кілометрів. Це просто ТО з огляду ходової та заміна фільтра салону.
Також подовжив платно гарантію за 1000 доларів ще на рік, і докупив Road Assistance ще за 50 доларів – останній тріп на евакуаторі вже відбився. І це все.
Вартість зарядок
Останній рік мій ОСББ підняв тариф до 9.5 грн за кіловат в паркінгу. Витрати середні як і були – біля 20 кВт на 100 км пробігу. Тобто, 190 грн на 100 км. За рік і 25 тисяч пробігу виходить 47 500 грн.
Традиційно порахую якусь умовну 3,0-літрову BMW з витратами 13 л на сотню – 845 грн “95-го” Mustang, що на 25 тисяч дасть вектор в 211 250 грн, при умові що пальне так само як і моя електрика буде сталою в ціні.
В решті: все кайф, все ще можна рекомендувати, особливо при можливості власної зарядки вдома чи біля офісу, а ще краще по нічному тарифу в приватному будинку.
Якщо користуватись публічними швидкісними зарядками, витратили б ви тисяч 90, проти 211 – все ще дуже ок. І не забуваємо, що на ДВС ми б зробили 2-3 ТО за цей пробіг, і чим довше б катали, тим дорожче вони стають.
Основне: я не купував електро для економії, хоч і отримав її. Навіть потужні спортивні машини тепер не про динаміку. Про вихлоп, про ці feelings, але не про прискорення, яке в електро вже нагрібає, а в ДВС десь по дорозі від педалі газу до двигуна та турбіни.
Зміна ціни авто
Так, мій авто з початкової ціни в салоні станом на зараз здешевшав відсотків на 30, а то і 35%, це якщо рахувати купив тоді і продати зараз. Але, щось бензинове б теж просіло відчутно, нехай може не так. Але я не витратив на пальне, і ще на кілька ТО.
Хотів би змінити електричну BMW? Поки не бачу на що, і не відчуваю навіть того початкового стану, коли починає свербіти.
Що я б порадив?
Купить легке б/в, 2-3 роки максимум. Так ви зменшите втрату перших двох років із здешевшанням, і отримаєте все ще свіже авто із залишком гарантії.