Лише на минулому тижні стало відомо про вихід на український ринок спортивного електрокросовера Hyundai IONIQ 5N. AUTOGEEK одним з перших познайомився з новинкою, оцінив роботу кількох яскравих функцій та навіть провів невеликий тест-драйв.
З першого погляду помітно, що зовні IONIQ 5 N відрізняється від базового електричного кросовера агресивним обвісом. Зазначається, що машина виросла у довжину на 80 мм, а колісні арки стали ширше на 50 мм. Також відрізнити спортивну машину можна по великому спойлеру на кормі і оригінальними колесами діаметром 21 дюйм.
Добре, що на майданчику дилерського центру бренду поруч стояли IONIQ 5N і звичайна версія авто, тож вдалось порівняти два електромобілі. Відкривши водійські двері, помічаєш суттєво модернізований інтер’єр. Так, на водійському місці з’явилось більш товсте кермо зменшеного діаметру, у розпорядженні водія та переднього пасажира – спортивні сидіння, які встановлені дещо нижче за базові, також змінилось оформлення та логіка окремих органів управління на трансмісійному тунелі.
До речі, одразу помічаєш і відсутність електроналаштувань водійського крісла. Від сервоприводів на користь “механіки” відмовились нібито через бажання зекономити у вазі та додати машині нотки спортивності та персоналізації. На задньому ряду мало що змінилось, хіба що матеріали оздоблення інші.
Як і базова модель, Hyundai IONIQ 5 N має повний двомоторний привід, але з оригінальними, витривалішими електромоторами. Передній в номінальному режимі видає 226 к.с., задній – 383 к.с., тобто їхня сукупна потужність складає 609 к.с. Але в екстремальному режимі N Grin Boost, який активується червоною кнопкою на кермі, обидва двигуни на десять секунд можуть підвищити пікову потужність, і в сумі вийде вже 650 к.с. та 770 Нм.
На жаль, авто для ознайомлення було “взуто” у літню гуму, а на вулиці при близьконульової температури сипав сніжок, тому по-справжньому випробувати спортивний електромобіль не вдалось. Але навіть невеликий водійський досвід за кермом спорткара показав, що залежно від режиму суттєво змінюються налаштування ключових органів управління – керма та реакції на педалях.
Також приємно здивувала N Active Sound – це система імітації звуку двигуна, причому не тільки в салоні (використано вісім динаміків аудіосистеми), а й зовні (встановлені два динаміки в кормі). На вибір – три звукові теми: дволітрова бензинова турбочетвірка, електромотори прототипу RN22e і реактивні двигуни винищувача. Спочатку синтетичний звук не дуже розумієш, але з часом відчуваєш себе ніби у симуляторі, та ще й за кермом справжнього авто. Це точно той досвід, який варто спробувати.
Втім, і без імітацій Hyundai IONIQ 5 N має гідну динаміку. Розгін до “сотні” займає лише 3,4 с, а максимальна швидкість обмежена електронікою на позначці у 260 км/год. При цьому батарея ємністю 84 кВт*год, що має окремий радіатор, підтримує швидкісну зарядку постійним струмом на швидкості до 350 кВт.
Електричний кросовер наразі в Україні доступний лише у дилерському центрі Hyundai під назвою “Едем-Авто”. Цікаво, що автосалон завіз чотири авто, а інші дилери поки не ризикують купувати незвичний спортивний електромобіль. Ціна представленого екземпляра – 2 928 300 грн. На машину діє 5-річна гарантія (або 100 000 км), а на тягову батарею – 8 років, або ж 160 000 км.
Через великий попит на світових ринках українському представництву Hyundai IONIQ 5 N довелось чекати майже 6 місяців. Варто зазначити, що одна машина з чотирьох вже знайшла нового власника. І це лише через кілька днів після офіційної сертифікації та появи у шоурумі автосалону.
Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, спортивний електромобіль Hyundai Ioniq 5 N розкрив ціни та детальні характеристики.