in

5 рівнів автономності автомобілів: що вони означають та чим відрізняються

Транспортні засоби нового покоління вже неможливо уявити без автономного управління.

Нові системи обіцяють зменшити затори на дорогах та рівень шкідливих викидів, впорядкувати паркування автомобілів й знизити транспортні витрати.

Тож не дивно, що більшість автовиробників взяли на себе зобов’язання розробляти та випускати автономні транспортні засоби, починаючи з допоміжного рівня й до повністю автоматизованих автомобілів (п’ятий рівень).

Однак що ж означають всі ці пять рівнів й як працює автомобіль на кожному з них? Ось просте пояснення того, чого варто очікувати від кожного рівня автоматизації.

Нульовий рівень – відсутність автоматизації

На нульовому рівні водій особисто виконує всі операційні завдання, такі як рульове управління, гальмування, прискорення або уповільнення руху тощо.

Перший рівень – допомога водію

На цьому рівні автомобіль може допомогти водієві з деякими функціями, але прискорення, гальмування та моніторинг ситуації навколо автівки залишаються за водієм. Тобто водієві треба слідкувати, коли попереду хтось вмикає гальма, коли він занадто близько наблизився до іншого автомобіля на шосе.

Другий рівень – часткова автоматизація

Більшість автовиробників наразі розробляють транспортні засоби саме з таким рівнем автономності. Такі автомобілі можуть допомогти в управлінні або прискоренні та дозволити водієві відключитися від деяких своїх завдань. Проте водій повинен завжди бути готовим взяти під контроль транспортний засіб, і саме водій відповідає за більшість важливих для безпеки функцій.

Третій рівень – умовна автоматизація

Між другим та третім рівнями спостерігається досить значний стрибок. Починаючи з третього рівня й вище автомобілі самостійно слідкують за ситуацією на дорозі за допомогою лідарів. Увага водія все ще залишається важливою, але він спокійно може відключитися від “критичних для безпеки” функцій, таких як гальмування, і передати це технології за безпечних умов. Багато сучасних автомобілів з третім рівнем автономності не потребують уваги водія до дороги зі швидкістю менше 60 км на годину.

Варто зазначити, що компанія Ауді ще у 2018 році оголосила про запуск автономних автомобілів третього рівня. А у компанії Ford заявили про намір вивести компанію прямо на четвертий рівень.

Четвертий рівень – висока автоматизація

На цьому рівні транспортний засіб здатний керувати, гальмувати, прискорювати, контролювати проїжджу частину, а також реагувати на події, визначати, коли потрібно міняти смуги руху, повертати та використовувати сигнали.

На четвертому рівні автономна система водіння спочатку сповіщатиме водія про безпечні умови, і лише після цього водій переключає транспортний засіб у цей режим. Однак автомобіль все ще не може визначити на дорогах пробки або з’їзди на шосе.

П’ятий рівень – повна автоматизація

Останній рівень, який потребує найменшої реакції водія. Тут немає потреби в педалях, гальмах чи кермі, оскільки автономна система транспортного засобу контролює всі найважливіші завдання, веде моніторинг навколишнього середовища та виявлення унікальних умов водіння, таких як пробки.

Водії лише повинні вказати місце призначення, а все інше зробить автомобіль.

Однак є водії, які не довіряють автономним автомобілям. Це відбувається через те, що вони не розуміють принцип роботи системи. Однак ця сфера розвивається досить швидко й буде не дивно, що вже за якісь 5-10 років всі автомобілі на дорогах будуть рухатися без допомоги водіїв.

Як раніше повідомляв Autogeek, автопілот Tesla не зміг визначити, що за перепона перед ним знаходиться.

За матеріалами: iotforall.com

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Мабуть, більше, ніж у будь-якого електромобіля: Porsche Taycan отримав 90 нових опцій

“Моргнути не встигнете”: Ілон Маск пообіцяв збільшити запас ходу електромобілів Tesla до 640 км