in

Вибираємо склоочисники для електромобіля: 3 ключові поради

Електромобілі потребують значно менше регламентних та сезонних робіт у порівнянні з машинами, що оснащені ДВЗ. Але система очищення вікон у авто – це те, що ріднить усі транспортні засоби, незалежно від типу силового агрегату. Слідкувати за “двірниками” та рідиною-омивачем варто, адже це питання безпеки на дорозі. Ми підготували для вас кілька порад стосовно вибору склоочисників для електромобілів.

Коли варто замінювати “двірники”

Більшість виробників запевняють, що ефективно працювати їхні склоочисники можуть не більше року. На ресурс цієї деталі впливають висока та низька температура, ультрафіолетові промені, “зрив” при невеликому примерзанні тощо. Звичайно, якісні “двірники” через рік не втратять більшості своїх характеристик, але можуть почати “пропускати” та залишати на склі смужки води, що в подальшому призведе до погіршення видимості.

Дослідження показують, що найбільш вимогливі до “двірників” пори року – це осінь та зима. Це пояснюється більшою кількістю опадів, скороченням світлового дня, присутністю вологи та хімічних реактивів на дорогах. Тому експерти радять саме восени перевірити стан склоочисників та за необхідності обрати нові. Хоча, власне, ніщо не заважає виконати їх заміну і взимку, не чекаючи поки видимість через вітрове скло у негоду критично погіршиться.
Для досвідченого водія заміна щіток займає лічені хвилини. А для полегшення процедури у такого виробника як Bosch усі “двірники” мають інструкцію з установки, і ознайомитись з нею можна на офіційному сайті компанії.

Деякі власники електромобілів можуть подумати, що при меншому річному пробігу у порівнянні з класичними авто і “двірники” можна міняти рідше. Але насправді склоочисники піддаються зносу не лише від експлуатації, а й від впливу багатьох зовнішніх чинників (озон та УФ, коливання температур, хімічний вплив та механічне навантаження). Окрім того, якщо запустити ситуацію, то склоочисники з пошкодженими “гумками” можуть навіть подряпати скло. В такому випадку доведеться його полірувати або і взагалі замінювати на нове.

Визначаємось з характеристиками “двірників”

Перше, що слід сказати: для електромобіля має значення кожен ват спожитої енергії, тому важливо, щоб «двірники» очищували забруднене скло за один-два ходи, без зайвих повторних увімкнень. Крім того, опір під час руху щіток має бути мінімальним, щоб їх електропривод споживав якомога менше струму. Цей показник залежить від якості гуми та конструкції каркасу. Таким чином, обирати склоочисники для електромобіля треба лише серед шанованих брендів, які використовують найкращі матеріали та конструкторські розробки.

Підбір склоочисників варто починати з розмірів. Пара “двірників” на сучасних машинах може бути як однакової довжини, так і різної – зі сторони пасажира зазвичай встановлюється коротший. Їх відрізняють за довжиною у міліметрах – 400, 450, 600 мм тощо. Цю інформацію можна отримати в офіційного дилера, а можна просто поміряти лінійкою гумову частину “двірника”.

Не варто перейматись, якщо побачите, що нібито ваші “двірники” за довжиною підходять ще до десятка машин зовсім інших марок – автовиробники намагаються наблизити їх розміри до одного з кількох популярних підтипів, щоб автовласнику було простіше підбирати необхідний. Зазначимо, що на упаковці “двірників” Bosch вказуються машини, яким конкретні склоочисники підходять. Але є й більш простий варіант – скористатись веб-сайтом, на якому за маркою, моделлю та роком випуску авто можна точно підібрати “двірники” від Bosch, щоб в подальшому знайти їх на одному з торговельних майданчиків.

Окрім довжини, велику роль також відіграє і тип кріплення, їх існує кілька найпоширеніших видів. У комплекті деяких лінійок склоочисників Bosch є перехідники під різні типи кріплення, що знімає зазначену проблему при підборі. До речі, віднедавна компанія в упаковці не використовує пластик – лише папір, який піддається вторинній переробці.

Також при виборі “двірників” варто звернути увагу на додаткове маркування, що наноситься на коробці. Так, якщо в авто форсунки омивача знаходяться на “двірниках”, то на коробці повинно бути маркування SDA. Склоочищувачі з літерами SWO підійдуть лише машинам без омивача на поводках.

Якщо бачите буквосполучення KUR, то варто врахувати, що встановлювана на машину деталь буде трохи коротша за оригінальну. Також інколи трапляються “двірники”, які розраховані на більший перепад температур, наприклад за наявності обігріву вітрового скла, або лише зони “двірників”, бо є й такі, які можуть підігрів не витримати. На сьогодні компанія Bosch на нашому ринку має найбільшу номенклатуру склоочищувачів для електромобілів. Мова йде і про популярні європейські моделі, і про менш поширені, що приїздять в Україну, зокрема, з Китаю та США.

Які “двірники” кращі

Загалом, існує три основних типи склоочисників – каркасні, безкаркасні та гібридні. Каркасні “двірники” мають сталеву основу з шарнірами, до якої прикріплений робочий гумовий елемент. Це найстарший тип, що переважно використовується на бюджетних машинах та на електромобілях практично не зустрічається.

Як правило, каркасні “двірники” є найдешевшими, але вони швидше розхитуються, що впливає на щільність притискання до скла. Також вони бояться налипання снігу та льоду взимку, а це суттєво погіршує ефективність очищення. Щоб повернути їх до роботи, необхідно зупинятись та звільняти шарніри каркасу та механізму кріплення від замерзлої вологи.

Найбільш популярний сьогодні тип – це безкаркасні склоочисники. У Bosch вони відомі під назвою Aerotwin. Серед основних переваг – краща стійкість до обмерзання та легке ковзання у будь-яку погоду. З цією метою Bosch розробив спеціальний гумовий склад Power Protection Plus, що гарантує “двірникам” тривалий термін служби та максимально тиху роботу, що особливо важливо для електромобілів, адже в їх салоні значно менше шумів і звук роботи склоочисників чути сильніше. Також вони мають пружинні смуги з високоеластичної сталі, що гарантує рівномірний тиск на скло і в результаті забезпечує очищення лобового скла без смуг та в усій зоні роботи “двірників”.

Гібридні склоочисники об’єднують особливості обох видів. Завдяки вбудованим шарнірам цей тип повинен ще краще прилягати до скла та максимально якісно очищати робочу поверхню. Але через складну конструкцію вони страждають недоліком каркасних “двірників” – в них теж частенько забивається вода, що замерзає та “відводить” гуму від скла. Як результат – гірше очищення. До того ж, вони є найдорожчими.

Нарешті, важливий момент при покупці “двірників” для електромобіля – обрати таку точку продажу, де не буде ризику натрапити на підробку і де щітки справді будуть з тими якостями і характеристиками, що вказані на їхній упаковці.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Для Дакару: японські автовиробники розробили унікальне багі, що працює на водні

Від Citroen C3 до Fiat Panda: Stellantis на бюджетній платформі побудує 7 нових моделей електромобілів