Компактний кросовер від Subaru на нашому ринку доступний вже у третьому поколінні. Ось тільки добре знайомий індекс XV більше не використовуватиметься: нова модель називається Crosstrek. Раніше це ім’я застосовувалося лише на деяких ринках, але тепер стане глобальним. Як же зміна назви вплинула на формат самого автомобіля?
Зміни є, але помітить їх не кожен
Можна помітити, що зі зміною покоління Subaru Crosstrek пішов шляхом еволюції, і тепер модель добре уніфікована зі свіжими моделями Subaru WRX і Levorg. При цьому колісна база не змінилася: ті ж 2670 мм, що у колишньої моделі Subaru XV.

Зазначається, що при виробництві кузова застосовані нові технології та матеріали. Наприклад, на стиках панелі даху з боковинами прокладено нову мастику, яка краще гасить вібрації. Цей крок повинен зробити керування машиною точнішим.

Попри оновлений дизайн, габаритні розміри майже не змінилися: в порівнянні з попередником Crostrek став на 5 мм коротше (4480 мм) і на 15 мм нижче (1580 мм з урахуванням рейлінгів). Ширина колишня (1800 мм), як і паспортний кліренс – 220 мм.

Насправді, не кожний позашляховик може похвалитись таким кліренсом. Єдине, що повинно охолодити позашляховий запал водія – це нижня “щелепа” переднього бамперу, що помітно виступає.
Загалом, новий Crosstrek отримав дещо грубіше оформлення задніх ліхтарів, більш вузькі фари, на бамперах з’явилися пластикові ікла, а окантовка передніх крил має бічні вентиляційні отвори – такі самі зябра знайшов і новий Forester. А ось форма колісних арок у “Кросстрека” напівкругла, і візуально це доволі гармонійно.

Мікс класики та технологій
За кермом відразу згадуєш фразу “автомобіль старої школи”. Все тут зрозуміло, без гламуру. Як улюблена куртка, яка сидить просто ідеально.
Взагалі, інтер’єр Crosstrek – еталон компромісів. Так, мультимедійна система, наприклад, примудряється поєднувати бездротовий Apple CarPlay та Android Auto з роз’ємом AUX. Наче інженери намагалися догодити і власнику iPhone, і тому, хто досі слухає iPod.

У тестовій машині є тільки чорний і сірий відтінки, зате у пластику безліч фактур. Досить прості з першого погляду крісла виявилися дуже зручними, з відмінним профілем та оптимальною м’якістю набивання.

З боків від центрального дисплея розмістилися “крутилки” гучності та зміни треків, а також великі кнопки регулювання температури в салоні. До речі, віртуальна панель клімату залишається активною навіть при запущеному CarPlay.

Діапазони регулювання крісел та керма доволі широкі. Так, у сидіння водія трохи закоротка подушка, зате вона регулюється навіть по куту нахилу, так що стегна не залишаться без опори.

На другому ряді середній пасажир здається зайвим, враховуючи великий центральний тунель і опуклий профіль дивана. У доступі заднього ряду – пара роз’ємів USB, центральний підлокітник з парою підсклянників і кишеня у спинці переднього крісла.

Багажник напрочуд крихітний – 291 літр. Скласти спинки заднього дивана можна із багажника. Складена спинка, до речі, утворює рівну підлогу. Є пара гачків для пакетів, дві маленькі ніші, шторка та невеликий органайзер із докаткою під підлогою.

В “опозиції”
Атмосферні опозитні мотори сьогодні – це майже екзотика. І Crosstrek приємно вирізняється на тлі конкурентів саме цією особливістю. Під капотом героя нашого тесту працює атмосферний 2,0-літровий двигун потужністю 156 к.с.
Crosstrek не з тих машин, що підштовхують до агресивного стилю водіння, незважаючи на ралійний дух навколо марки. До сотні кросовер розганяється за 10,8 с – показник далеко не найкращий для сегмента. Справа в тому, що варіатор Lineartronic CVT не налаштований на динамічну їзду.

Що стосується витрати палива, то по місту японський кросовер вкладається у 8-9 літрів на 100 км пробігу, а по трасі зі 120 км/год на “круїзі” витрачатиме близько 7,3 літра.
Зі зміною покоління кросовер оснастили двовальним електропідсилювачем керма, де одна зубчаста пара передає обертальні зусилля безпосередньо від водія, інша – від електромотора, встановленого на рейці. Таке рішення повинно зробити рульове управління більш точним.

Тиждень знайомства показав, що Crosstrek варто сприймати як машину для спокійних поїздок. За такої експлуатації автомобіль показує свої сильні сторони. Підвіска м’яко ковтає ями та вибоїни, нерівності згладжуються без зайвої тряски. При цьому справді коротке та точне кермо дозволяє оминати нерівності навіть на високій швидкості.

Також не можна не відмітити вже нечасту опцію у даному класі, як повний привід. Постійний повний привід Subaru залишається одним із еталонних у класі. У зв’язці з позашляховим режимом X-Mode машина впевнено тримається на піску.
А система допомоги при русі на спусках і підйомах дозволяє Crosstrek акуратно і безпечно долати досить круті схили, про підкорення яких, дивлячись на хетчбек, який уявив себе кросовером, часом навіть не подумаєш. А дарма – автомобіль справді здатний багато на що.

Також варто відзначити, що Crosstrek став першою моделлю Subaru у Японії із системою EyeSight наступного покоління. На додаток до двох об’єктивів під лобовим склом доданий третій, встановлений по центру. У компанії запевняють, що ця монокамера швидше розпізнає велосипедистів та пішоходів.
Майже універсальний кросовер
За сухими цифрами новий Subaru Crosstrek комусь може здатись недостатньо містким, не в міру швидким та динамічним, або з не найкращим апетитом у красі. Але варто проїхатись на машині, щоб зрозуміти його переваги: “збиту” та одночасно комфортну підвіску, гостре кермо та помітний запас тяги під педаллю акселератора.


