Аналітики Інституту досліджень авторинку проаналізували зібрали інформацію з мобільних додатків провідних операторів мережевих ЕЗС в Україні, та вибрали ті значення цін, які найчастіше повторювалися, орієнтуючись насамперед на станції, що розташовані біля доріг.
Залежно від локації можуть траплятися менші або більші тарифи – це слід уточнювати у відповідних додатках операторів ЕЗС. Також на деякі станції розповсюджується тариф “за простій” – коли авто під’єднане, але зарядка не відбувається, проте цей момент ми не братимемо до уваги. За спостереженнями фахівців, вищі тарифи частіше на придорожніх ЕЗС, особливо якщо вони швидкісні (80…100 кВт та більше). Менші тарифи переважно на ЕЗС, котрі розміщені на паркінгах різних бізнесів.
Зазначимо, що ця інформація надана з довідковою метою – це не рейтинг операторів ЕЗС, а лише орієнтир для тих, хто має, або планує придбати електромобіль.
Цікаво, що у порівнянні з попереднім місяцем ціни за кіловат-години у всіх операторів загалом залишилися без змін. Середня ціна кіловат-години отриманої через АС порт зараз складає (округлено) 14,89 грн, через DC порт – 17,40 грн.
Для порівняння, у сусідній Польщі працює дещо більше операторів ЕЗС, і кожен з них будує доволі заплутану тарифну систему, коли ціна за 1 кВт*год залежить не лише від фактично відвантаженої енергії в батарею автомобіля, а ще й від платних підписок у вигляді місячних пакетів чи річних абонементів різного рівня, клубних карток, разових акцій, суми попереднього поповнення рахунку, місця розташування ЕЗС тощо.
У переведенні на гривні, ціна “повільної” зарядки там зараз складає близько 16…21 грн/кВт*год, швидке DC-заряджання обійдеться від 22 до 33 грн/кВт*год.
Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, електромобілі Zeekr отримають зарядку потужністю до 1,2 мегавата.