in

Ринок майбутнього: компанія Bosch отримала замовлення на автомобільні комп’ютери на мільярди євро

У сучасних автомобілях інтелектуальна складова відіграє важливу роль, і автомобільні комп’ютери Bosch забезпечують її в повній мірі.

Ці комп’ютери, нові мультифункціональні пристрої автомобільної електроніки, поєднують дедалі більше функцій окремих блоків управління в центральні потужні електронні модулі. Вже більше року автомобільні комп’ютери Bosch управляють такими функціями як системи допомоги водію та пересування у серійних автомобілях. А незабаром до них приєднаються центральні комп’ютери для управління інтерфейсом салону та електронікою кузова.

Фактично жодна інша компанія не може запропонувати альтернативу широкому асортименту Bosch, тому що цей постачальник технологій та послуг пропонує готові до виробництва комп’ютери для будь-яких потреб сучасних транспортних засобів. Із точки зору бізнесу цей напрямок є дуже прибутковим. Тільки з минулого літа Bosch отримала замовлення на автомобільні комп’ютери на 2,5 мдрд. євро.

«Автомобільні комп’ютери мають величезний бізнес-потенціал для Bosch. Завдяки нашим високопродуктивним комп’ютерам, автовиробники розглядають нас як одного з провідних інженерно-технологічних партнерів», — стверджує Гаральд Крьогер, член Ради Правління Robert Bosch GmbH.

Автомобільні комп’ютери посідають центральне місце в стратегії Bosch щодо розширення провідної позиції компанії в програмно-інтенсивних електронних системах. Обсяг ринку таких систем оцінюється у близько 20 млрд. євро і буде зростати щорічно на 15% до 2030 року. Щоб задовольнити цей попит, у січні 2021 року почне роботу новий підрозділ Cross-Domain Computing Solutions, який налічує 17 тис. співробітників. У цьому підрозділі Bosch об’єднав апаратну та програмну інженерію для автомобільних комп’ютерів, датчиків та блоків управління для всіх сфер застосування в автомобілях.

Автомобільна електроніка готується до майбутнього

Високопродуктивні блоки управління в майбутньому стануть необхідністю для всіх транспортних засобів. У цих центральних вузлах сходяться всі «нерви» автомобіля. Завдяки величезній обчислювальній потужності в кілька мільярдів операцій на секунду, центральні комп’ютери здатні обробляти навіть великі дані, необхідні для автоматизованого керування автомобілем, сервісів на основі даних та регулярних оновлень програмного забезпечення.

За прогнозами McKinsey, частка значущості програмного забезпечення для автомобіля виросте з 10% сьогодні до 30% в майбутньому. Такий тренд підкреслює, наскільки біти і байти будуть важливими для транспортних засобів. Таким чином, автомобільні комп’ютери, які можуть обробляти такі програмні функції та обсяги даних, незабаром стануть стандартною комплектацією для всіх видів автотранспорту: компактних авто, седанів преміум-класу або 40-тонних вантажівок.

Bosch розробляє комп’ютери для інтерфейсу салону та функцій під’єднання, для систем допомоги водію та автоматизованого керування, а також для силового агрегату і трансмісії та електроніки кузова. Це означає, що можна буде поєднати контроль над усіма основними функціями автомобіля лише у декількох високопродуктивних центральних комп’ютерах.

Наприклад, у наступному поколінні транспортних засобів інформаційний доменний комп’ютер, який розробляє Bosch, буде виконувати завдання, якими займаються десять блоків управління. Зараз деякі транспортні засоби мають понад 100 таких блоків, а розробка компанії дозволить автовиробникам значно зменшити їх кількість.

«Автомобільні комп’ютери — це ключ до суттєвого спрощення електронних систем та їх максимального захисту», – говорить Крьогер.

Більше того, установка більш централізованих високопродуктивних комп’ютерів дозволить скоротити використання електропроводки, що зменшить її вартість, вагу та монтажний простір».

У авангарді автомобільної електроніки

У майбутньому автомобільним комп’ютерам доручать обробку завдань з різних частин транспортного засобу, які фахівці називають «доменами». Коли це відбудеться, лише один центральний комп’ютер буде контролювати не тільки рух автомобіля, але й електроніку кузова. У такому разі центральні комп’ютери стануть набагато потужнішими: за останні 20 років обчислювальна потужність блоку управління, який спочатку розробили для навігації, зросла в 3 000 разів. Це майже втричі більше, ніж прогнозує закон Мура, який стверджує, що обчислювальна потужність подвоюється кожні два роки. У результаті сучасний комп’ютер в салоні може керувати не тільки дисплеями, інформаційно-розважальними системами та голосовим управлінням, а й завданнями інших «доменів», наприклад, певними функціями допомоги водію.

«Автомобільні комп’ютери Bosch дадуть можливість впоратися навіть із дуже складними функціями керування в окремих доменах автомобіля», – говорить д-р Матіас Піллін, який займатиме посаду президента нового підрозділу крос-доменних комп’ютерних рішень із січня 2021 року.

Назва нового підрозділу не випадкова: під одним дахом, Bosch об’єднає свою експертизу в програмному, електричному та електронному інжинірингу з напрямків допомоги водію та автоматизованого водіння, автомобільних мультимедіа, силової установки та електроніки кузова.

Модульна система забезпечує бізнес-потенціал

Компанія Bosch пропонує свої автомобільні комп’ютери як комплект із можливістю масштабування. Він містить електронну систему для всіх потреб і умов, включаючи апаратне та програмне забезпечення. Кінцевою метою є програмно-апаратна архітектура для всього автомобіля, в якій центральні комп’ютери, датчики та блоки управління ідеально сумісні між собою. Для автовиробників перевага такої модульної конструкції полягає в тому, що вона забезпечує їм додаткову гнучкість при розробці автомобільних комп’ютерів для різних моделей авто. Якщо, наприклад, була визначена базова архітектура для апаратного та програмного забезпечення, комп’ютер може бути спроектований відповідно до таких вимог, згідно з побажаннями замовника.

Для автомобілів преміум-класу розширення функціоналу можливе через додавання програмних модулів або спеціальних мікросхем на друковані плати. Для компактних автомобілів, конструкцію автомобільного комп’ютера можна змінити таким чином, щоб він забезпечував центральний контроль за базовими функціями безпеки.

«Наша модульна конструкція для автомобільних комп’ютерів та наш широкий асортимент означає, що Bosch може задовольнити потреби всіх автовиробників», – говорить Піллін.

Цей принцип дизайну також означає великі бізнес-можливості для високопродуктивних комп’ютерів компанії, оскільки він відкриває Bosch доступ до величезного ринку.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Ford вивів на зимові тести електропікап F-150: опубліковано яскраве відео

Через COVID-19 люди сприймають авто як осередок безпеки — результати дослідження