Здається, цей рік для Tesla почався не дуже вдало. Після рекордних результатів 2023 року, коли американський автовиробник був найбільш результативним виробником електромобілів, 2024 рік не виглядає таким радісним.. Останні дані, зібрані JATO Dynamics за перше півріччя цього року, показують, що Tesla втрачає позиції як у Сполучених Штатах, так і в Європі, де продажі впали на 8 відсотків і 13 відсотків відповідно.
Хоча широка громадськість не в повному захваті від електромобілів, загальний попит фактично зріс в обох регіонах. Нові, більш конкурентоспроможні моделі приваблюють більше людей, незважаючи на зростаючу невизначеність щодо стимулів і майбутніх планів автовиробників.
Зниження продажів не завжди означає втрату частки ринку, але це не стосується Tesla. У Європі обсяги продажів бренду впали з 185 200 одиниць у першій половині 2023 року до 161 300 одиниць за той самий період 2024 року. Однак за той самий період загальна кількість реєстрацій електромобілів зросла на 1,7 відсотка.
Це означає, що частка Tesla на європейському ринку цього року впала з 19,8 відсотка до 17,2 відсотка. Tesla була виробником авто із другим за величиною падінням частки ринку електромобілів у Європі протягом перших шести місяців 2024 року, поступаючись лише Volkswagen Group, частка якої впала з 22 відсотків до 18,7 відсотків.
Tesla і Volkswagen поступилися позиціям Geely Group, яка отримала підтримку завдяки хорошим результатам Volvo EX30, і BMW Group, яка продовжує пожинати успіх зі своїми останніми моделями. Китайські бренди також зростали, в основному завдяки BYD.
Схожа ситуація і в США. Обсяг продажів Tesla впав з 324 900 одиниць у першій половині 2023 року до 299 200 одиниць цього року. Тим часом загальні продажі авто на електротязі зросли на 7,6 відсотка за той же період. У результаті частка Tesla впала з 59,8 відсотка в 2023 році до 51,2 відсотка в 2024 році. Компанія все ще є домінуючим гравцем на внутрішньому ринку, але варто зазначити, що численні конкуренти показали значний приріст на тлі збитків Tesla. Hyundai збільшив свої продажі на 34 відсотки, тоді як електромобілі Ford показали зростання на 48 відсотків. Rivian був ще кращим – 77 відсотків, а Kia зумів підскочити на 110 відсотків.
Перша причина занепаду Tesla очевидна. Зростання не може тривати вічно, особливо коли модельна лінійка доволі мала і вже досить застаріла. Так, Tesla Model 3 отримала оновлення в 2023 році, але машина випускається з 2017 року, Model Y вже п’ять років, а Model S повертає нас до початку 2010-х.
До того ж, конкуренція стає куди сильнішою. У Європі Tesla відчуває тиск з боку преміальних німецьких брендів і китайської промисловості. Як згадувалося раніше, Ford, корейці та Rivian мають сильні позиції в США.
За словами аналітиків ринку, на даний момент Tesla потребує не тільки великих знижок і привабливих оновлень існуючих моделей, компанії також потрібні більш свіжі авто в більшій кількості сегментів ринку.
Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, вандали втрутилися в презентацію Tesla Cybertruck в Німеччині і пошкодили електропікап.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: