in

Плюси і мінуси переходу з ДВЗ на електромобіль у 2022 році: реальний відгук власника

Більшість водіїв після відмови від ДВЗ та переходу на електромобілі повертатися до традиційних автівок наміру не мають.

За їхніми словами, переваги електротранспорту очевидні. 

Саме такої думки дотримується й Володимир Поздняков, власник Toyota RAV4 EV. На своїй сторінці у Facebook власник електромобіля поділився досвідом переходу на електричку та свої перші 20 тисяч км пробігу за кермом електромобіля.

«Щось я давно про електромобілі нічого не писав. А тут такий привід: на спідометрі 77 777 км. Отже, минуло два з половиною роки відтоді, як я за кермом електромобіля (з усіх 40 років, коли я за кермом у принципі). За цей час проїхав майже 20 тис км і ось, що я можу сказати «хорошого/поганого» про EV та RAV4 EV», – зазначив Володимир.

При цьому він детально описав переваги та недоліки електротранспорту.

З позитивних моментів власник Toyota RAV4 EV назвав наступні: 

Юзабіліті. Це найбільша відмінність і головна (як на мене) перевага електромобіля. Тут – повна аналогія з розумними гаджетами: приїхав увечері додому, встромив у розетку, вранці «зняв» із зарядки з повним акумулятором. Ніяких тобі заправок, відстеження цін на паливо, регулярних відвідувань СТО для зміни олії, та інших клопотів із традиційними ДВЗ.

Екологічність. Відсутність вихлопних газів, запахів експлуатації як таких, звуку двигуна, що стукає і т.п. кардинально змінюють ставлення до авто. Дитина взимку дорогою додому заснула в машині? Немає проблем – заїхали в гараж, залишили авто увімкненим, пішли в будинок, чекаємо поки прокинеться.

Драйв. Прекрасна динаміка та керованість – наслідок вдалого схрещування Tesla Model S та Toyota RAV4. Спортивна підвіска та розгін до сотні за 7 с – активна безпека, що допомагає впевнено пересуватися містом. Ніяких провалів у передачі моменту, що крутить, ніяких затримок в реакції, ніякої ущербності від EV – все як у хорошому спортивному авто.

Надійність. Як наслідок попереднього пункту. І тут, звичайно ж, особлива заслуга платформи RAV4, яка стала донором для кузова і ходової. На другому році експлуатації заїхав під акцію на діагностику до авторизованого СЦ Тойота. Рекомендації: заміна втулок переднього та заднього стабілізаторів. З проблемного – тільки потік передній амортизатор через порваний пильник (сам винен, що не замінив відразу після приїзду авто зі США – тепер доведеться міняти обидва амортизатори). До речі, гальмівні колодки ще заводські (при такому пробігу!) і, судячи з усього, до 100 тисяч ще не потребують заміни (рекуперація!). Правда, у спадок від Тесла отримав потенційну проблему з сальниками двигуна (при пробігах близьких до 100 тисяч), яка може призвести до його капремонту (2000 доларів), але вона досить легко лікується профілактичними заходами з невеликим бюджетом (200-300 доларів).

Витрати. Рахувати витрати на паливо для EV – це приблизно як спробувати порахувати витрати на смартфон. Але якщо з 1 кВт наш равчик проїжджає від 3 до 5 км, то легко прикинути загальний бюджет за 20 тисяч: 20 000 км/4 х 0.84 грн (нічний тариф) = 4200 грн. Насправді, думаю, в два рази більше, адже кілька разів заряджався на комерційних станціях і іноді вдень, за денним тарифом. З витратних матеріалів – один раз сам долив рідини, змінив фільтр салону, двірники, АКБ і зробив другий ключ (щоправда, його вартість компенсував постачальник, тому що з вини авто приїхало з одним). Ну, і один раз довелося зробити дистанційну діагностику, щоб переконатися, що з авто все ОК.

Зручність та універсальність. Цей пункт виключно про RAV4 EV. Три роки тому я довго вибирав і жодного разу не пожалкував, що замовив саме його. На мою думку, це чи не ідеальний “перший електрмобіль” для українського автолюбителя. У ньому поєднується надійність Тойота, інноваційність Тесла, універсальний для сім’ї кузов з великим багажником, зручний салон, хороше оснащення, доступні запчастини, досить високий кліренс.

А ось що на думку Володимира може відвадити від купівлі електромобіля:

Інфраструктура. На жаль, це ключова проблема, яка стримує поширення електромобілів. З цієї причини, я не рекомендуватиму EV для тих, у кого немає гарантованого місця для його регулярної зарядки. І, на жаль, у нашій країні ситуація швидко не зміниться

Довгі маршрути. На RAV4 EV ми не виїжджаємо за межі Києва далі 50 км, але у 99% нам це не потрібно. Якщо ж вам цей пункт критичний – електромобіль, швидше за все, не ваш варіант. Або шукайте модель з великим запасом ходу (не забуваючи про попередній пункт).

Сервіс. Що стосується неофіційних електромобілів – це реальна проблема. Фахівців не просто мало, а дуже мало. Зате легко можна нарватися на «криворуких». Як завжди, рятують спільноти, де досвід багатьох кристалізується у корисні поради. У моєму випадку тішить ще й той факт, що 99% запчастин підходять від донорського бензинового RAV4 Long 3-ї генерації.

Батарея. Не те щоб «погане», а «особливості», які необхідно враховувати. На морозі запас ходу знижується, причому не лише через обігрів салону, але за рахунок необхідності постійно розігрівати основну батарею. І коли у вас (як у мене) багато коротких поїздок (5-10 км), то у холоди 3-4 короткі поїздки по 5 км «забирають» у батареї стільки ж, скільки одна довга на 50 км. Це добре видно на фото панелі приладів. Умільці ставлять попередній підігрів на основі Webasto, але як на мене – це суперечить загальній концепції електромобіля. Що ж до деградації, то у випадку з RAV4 EV та іншими електромобілями з рідинним охолодженням батареї – це не привід для занепокоєння. У моєму випадку (2012 рв та 77 тис. км) залишкова ємність = 96%. Щоправда, краще не забувати, що повний розряд та зарядка до 100% негативно впливають на термін служби АКБ. Тому, до речі, на RAV4 EV режим повної зарядки (до 100%) включається водієм примусово з попереднім застереженням з боку інформаційної системи автомобіля.

«Мій висновок такий: якщо у вас є гарантоване місце для щоденної зарядки і переважна частина ваших поїздок проходить у радіусі 50-100 км – не бачу сенсу купувати ДВЗ. Що ж до нас: назад у світ ДВЗ ми вже не повернемося!” – резюмував Володимир Поздняков.

До слова: Toyota RAV4 EV вироблялася обмеженим тиражем на заводі Toyota в Канаді в 2012-2014 спеціально для продажу в Каліфорнії, США, де поступово посилювали екологічні норми та вводили відповідні квоти на продаж традиційних ДВЗ-автомобілів. У 2010 році Toyota уклала контракт із тоді ще молодим стартапом Tesla Motors, після чого на світ з’явилося друге покоління RAV4 EV (перше випускалося Toyota самостійно в 1997-2003): трохи модернізований кузов подовженої версії RAV4 Long з силовою установкою, електронікою та урізаною батареєю 41.8 кВт•год від Tesla Model S першого покоління. Загалом за пару років було випущено близько 2500 таких авто.

Нагадаємо, раніше ми публікували матеріал заступника Голови Правління Української Асоціації Учасників Ринку Електромобілів (EV-UA) Вадима Ігнатова про те, що електромобілі їздитимуть на шоколадках від компанії CATL.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Китайський акумуляторний гігант CATL побудує три нові заводи: один з них – у США

Porsche витратить 500 млн євро на модернізацію заводу, де будуть збирати електромобілі бренду