in

Чи вистачить електрики, якщо всі автомобілі у світі перевести на електротягу: зʼявилися розрахунки

Скільки разів ми вже чули про те, що масовий перехід на електромобілі стане непосильним тягарем для світової енергосистеми. Мовляв, на всіх просто не вистачить електрики.

Журналіст Никита Нєбилицький порахував, що станеться, якщо всі автомобілі у світі перевести на електротягу, і чи вистачить їм усім електрики.

У світі сьогодні існує 1,447 млрд легкових автомобілів. Середня витрата легкового електромобіля на кілометр пробігу 200 ват*годин. А середньорічний пробіг легкового автомобіля – 11 тисяч кілометрів.

Таким чином, якщо відразу і раптом усі автомобілі у світі стануть електричними – їм буде потрібно 3 183 400 гігават*годин електроенергії.

Для вироблення 3 183 400 гігават*годин електроенергії потрібна генеруюча потужність 363 гігават.

Минулого року було випущено 81 мільйон автомобілів, а 2023 року очікується, що буде випущено 88 мільйонів. Для повної заміни автопарку у світі потрібно 17,8 років.

На 2020 рік у світі було встановлено вітрогенераторів КВВП (коефіцієнт використовуваної встановленої потужності) 743 гігавати. Що вже вдвічі більше, ніж треба, якщо відразу і раптом усі автомобілі стануть електромобілями.

За один 2020 рік у світі було встановлено нових вітрогенераторів КВВП сумарною потужністю 93 гігавати.

У 2022 році у світі було випущено 81 мільйон автомобілів. Навіть якщо в страшному сні припустити, що всі нові автомобілі будуть випускатися тільки електричними, то на зміну автопарку знадобиться 17,8 років. І за існуючих темпів встановлення вітряків по 93 гігавати на рік за ці вісімнадцять років наставлять 1674 гігавати КВВП. А треба цим усім полчищам електромобілів як ми пам’ятаємо 363 гігавати. Або вчетверо менше.

Для довідки. Всі ці вже існуючі 743 гігаватти КВВП вітрогенераторів, лише близько 6% від усієї енергії, що виробляється у світі.

Ну і “а що коли”. Та нічого. Якщо навіть завтра всі автомобілі перевести на електротягу, що навіть суто гіпотетично нездійсненно, то їм усім вистачить енергії, яку виробляють вітрогенеруючі потужності вже зараз.

А враховуючи щорічні темпи встановлення нових вітрогенеруючих потужностей і ті самі вісімнадцять мінімум років, необхідні на заміну автопарку, жодної проблеми з генерацією енергії для цих електромобілів способом, що не потребує викидів СО, немає. І технічних складностей, щоб це зробити, немає теж.

Я (Никита Небилицький – прим. ред.) зовсім не Грета Тумберг і не палю за екологію. Більше того, у мене напевно єдиний тут є одночасно і мотоцикл з найбільшим обʼємом з серійно вироблених сьогодні, Тріумф Рокет 3 з обʼємом 2,5 літри, і автомобіль Каділлак Ельдорадо з обʼємом 8,2. Але просто щоразу коли пишеш про щось з малим споживанням енергії і чим користуєшся сам, чи то машина Тесла, чи сонячні батареї будинку, зʼявляються громадяни, які демонструють таку дрімучість, що просто дивуєшся.

Наприклад: горезвісне охання про утилізацію батарей електромобілів. Ну будь-якому ж не до пояса деревʼяному відомо, що батарея електромобіля служить тисяч по 600 кілометрів (не складно подивитися ролики в ютьюбі).

А що таке 600 000 км для автомобіля із ДВЗ? Це мінімум 300 літрів відпрацьованого моторного масла, 60 масляних, повітряних і паливних фільтрів, що вийшли з ладу, і до того ще як мінімум штук 6 свинцевих акумуляторів. Це все не треба утилізувати? Чи це все простіше утилізувати? Хрін там. Складніше.

Та сама історія із сонячними батареями та їх терміном служби. Але гугл є. Подивіться, з чого сонячна батарея складається. Чому в ній псуватись?

Та й нарешті цей штамп про енергогенерацію. З чого взяли, що електрику витягають з вугілля? Подивіться в тому ж гуглі структуру енергогенерації США та Китаю, Німеччини та Франції, або Японії, найбільших економік світу. І як ця енергогенерація змінюється. Нахіба нести нісенітниці?

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Колеса з Міккі Маусом та “чарівний пил” у салоні: електромобіль Hyundai Ioniq 5 отримав версію Disney

616 км на одному заряді: новий електромобіль Toyota bZ3 пішов у серію