15 вересня 2020 року відбувся круглий стіл “Електромобілі Made in Ukraine: міф чи реальність?” за організації Федерації автомобільної галузі України та Київського міжнародного економічного форуму.
Захід став платформою для обговорення перспектив щодо перетворення України на хаб з виробництва високотехнологічної продукції, якою, безперечно, є електричний транспорт та елементи його інфраструктури, та надання українцям можливості придбати екологічний транспорт.
Автомобільна індустрія сьогодні переживає кардинальні зміни. 17 країн вже анонсували відмову від продажів автомобілів з ДВЗ, а інвестиції Європи в електромобільність лише за рік зросли у 19 разів до EUR 60 млрд. Галузь, яка генерує більше 7% ВВП Європи, зараз виходить на абсолютно новий технологічний рівень, і це не тільки великий виклик для автовиробників, але і гарна можливість, зокрема для України, взяти новий вектор розвитку, включитися у світові тренди та перезапустити власну автомобільну промисловість. І першим кроком у цьому напрямку є прийняття законопроектів №3476 та 3477, які забезпечують умови для старту виробництва високотехнологічної продукції в Україні, а саме – електричного транспорту.
Олександр Онищук, помічник-консультант народного депутата України Роберта Горвата:
«Держава сьогодні має підтримувати розвиток електромобільної галузі, оскільки саме вона може стати тим локомотивом, який виведе нашу економіку з того стану, у якому вона тепер перебуває. Перший блок законопроектів – це стимулювання попиту на електромобілі. Другий блок, на який раніше, на жаль, не зверталася увага, – стимули для розвитку виробництва електротранспорту. Це ті преференції, які надають сьогодні практично всі передові країни світу в рамках вільних економічних зон, індустріальних парків тощо. Ми сподіваємося, що ці законопроекти дадуть потужний старт галузі в цілому в Україні та наша країна стане першою в експорті електромобілів, передових та IT-технологій тощо.»
Дмитро Кисилевський, заступник Голови Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку:
«Наразі Україна стимулює лише ввезення готових електромобілів – це добре для покупця, але погано для виробника та потенційного інвестора. Завідомо невигідно виробляти в Україні автомобілі, якщо є пільги на ввезення готового автомобіля. З точки зору промислової політики, держава має стимулювати саме виробництво електротранспорту в Україні, тим більше, що ми можемо це забезпечити»
Іван Кузовкін, заступник Голови Правління ПрАТ «Концерн-Електрон»:
«Електромобільний ринок має дуже великий потенціал. І ті держави, які сьогодні подумають про свого виробника, у майбутньому будуть від цього отримувати дивіденди. Україна займає 2-ге місце у світі за кількістю електричних систем для тролейбусів. Використовуючи вже діючу мережу, можна охопити зростаючий старт і з меншими витратами забезпечити мешканців екологічним транспортом. Законопроекти 3476, 3477 – це шанс отримати нові робочі місця та виробництво в Україні.»
Олег Боярин, Голова Федерації автомобільної галузі України, Голова Наглядової ради Групи компаній «Єврокар»:
«В Україні виробляти автомобілі немає економічного сенсу. Тож коли мова йде про те, що ми якимось чином намагаємося простимулювати виробництво автомобілів в Україні, насправді це не так. Ми намагаємося зробити схожі умови з імпортом, адже імпорт перебуває у більш пільгових умовах. Економіка без власної промисловості, без створення робочих місць не може існувати. Якщо ми хочемо бути країною, яка виробляє електричні автомобілі, а пізніше – автономні автомобілі, ми повинні змінити підхід, змінити мислення. По-перше, виробник має перебувати у більш вигідних умовах, ніж імпорт. І по-друге, ми маємо бути конкурентоздатними порівняно з іншими країнами, які також розуміють, що за електричною, автономною мобільністю – майбутнє і також конкурують і намагаються залучити інвестора та стати майданчиком для виробництва таких транспортних засобів.»
Марина Китіна, експерт транспортних інновацій в Офісі реформ при Міністерстві інфраструктури України:
«У контексті обговорення стратегічного бачення розвитку і бачення електромобільної галузі в цілому, зараз є дуже багато питань та кроків, які належить зробити. Зокрема, як заряджати електромобілі вночі, щоб вирівняти нашу енергосистему. Також, зважаючи на ріст кількості електрозарядних станцій та електромобілів в Україні, необхідно вирішити питання щодо регуляції цього ринку.»
Вадим Ігнатов, заступник Голови Правління Української асоціації учасників ринку електромобілів EV-UA:
«Кількість електромобілів та зарядних станцій в Україні значно перевищує, ніж у сусідніх країнах Європи. Але ми не можемо стояти на місці, адже за останній рік Польща втричі збільшила кількість електромобілів саме за рахунок державної підтримки. Великий потенціал в Україні я бачу в розвитку легкого комерційного транспорту, який легко освоїти у виробництві. Як показує європейський ринок, цього року продажі такого транспорту склали 150 тис. одиниць, тож тут є потенціал для розвитку.»
Михайло Сокол, Директор із стратегічного планування та розвитку бізнесу ПАТ «Автомобільна компанія «Богдан Моторс»:
«Ми любимо виробляти автомобілі, спецтехніку, автобуси, тролейбуси, але за останні роки наша компанія вимушена зменшувати об’єми виробництва через непорозуміння з владою в підтримці національного виробника. Українські заводи готові виробляти будь-яку техніку, а те, що ми не вміємо – навчимось.»
Андрій Боярунець, державний експерт експертної групи з питань формування політики та аналітичної підтримки прийняття рішень директорату промислової політики та стимулювання розвитку регіонів Мінекономіки:
«Мінекономіки підтримує ідею зміщення акцентів з імпорту електромобілів на виробництво в Україні. Якщо оцінювати можливості виробництва, для цього або вже готові елементи виробничого ланцюжку, або вони можуть бути створені – це, зокрема, наявність покладів літієвої сировини, металургійна база, порівняно високий рівень розвитку інфраструктури, автомобільні підприємства, які за сприятливих умов можуть досить оперативно налагодити виробництво електричного транспорту.»
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: