in

Через дефіцит виник “чорний ринок” автомобільних чіпів: там їх продають у 800 разів дорожче

Shanghai/China-Sep.2020: interior of Li Auto store. Li Auto Also known as Li Xiang, is a Chinese electric vehicle manufacturer

Глобальна нестача мікросхем змушує автовиробників для забезпечення поставок вдаватися до неординарних заходів.

Китайський стартап Li Auto придбав на чорному ринку тисячі чіпів для електронного стоянкового гальма (EPB), які зазвичай коштують близько 6 юанів ($0,93) за одиницю, приблизно по 5 000 юанів ($777) кожен. Про це повідомило місцеве видання CnEVPost, але в компанії це заперечують.

В офіційній відповіді стартапу йдеться, що ця інформація не відповідає дійсності, і що компанія докладає всіх зусиль, щоб забезпечити постачання чіпів по звичайних каналах. Більш того, у зв’язку з ростом дефіциту мікросхем стартап поставлятиме свою єдину модель –  кросовер Li ONE – з трьома радарами міліметрового діапазону замість п’яти.

Недоукомплектовані автомобілі отримають клієнти, виконання заявок яких заплановано на жовтень та листопад. Два радари, яких не вистачатиме, обіцяють встановити наступного року.

При цьому клієнти можуть відмовитися від поставок кросоверів з трьома радарами і отримати свої автомобілі у грудні вже з повним набором з п’яти радарів. Тим, хто погодиться на поставку недоукомплектованих автомобілів, компанія пропонує компенсацію у вигляді довічної гарантії та бонус у 10 000 балів.

За даними виробника, у вересні клієнтам було доставлено 7 094 кросоверів Li ONE, що приблизно на 25% менше ніж у серпні та на 102% більше, ніж роком раніше. 20 вересня компанія заявила, що через брак чіпів, спровокований сплеском захворюваності на Covid-19 у Малайзії, у третьому кварталі поставить на 500-1500 тисячі автомобілів менше, ніж планувалося.

У цій країні розташований завод швейцарської компанії STMicroelectronics (ST), чіпи якої використовуються в радарах міліметрового діапазону і ультразвукових радарах, які китайському стартапу поставляє Bosch. Через пандемію лінія заводу ST простоювала до 21 серпня, що вплинуло на поставки чіпів для системи Bosch VCU, TCU та ESP/IPB. Як заявляв раніше віце-президент Bosch у Китаї Сюй Дацюань, в компанії розраховують, що протягом деякого часу ситуація налагодиться.

Як раніше повідомляв Autogeek, китайська компанія презентувала автомобільний чіп власної розробки.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Become a patron at Patreon!

Електромобіль Hyundai Kona EV другого покоління готовий стати на конвеєр

Воднева Toyota Mirai другого покоління встановила рекорд Гіннеса: 1360 км без дозаправки