В Україні знову планують побудувати перший платний автобан. Цього разу мова йде про ділянку траси міжнародного значення від Ковеля до пункту пропуску “Ягодин-Дорогуськ” на кордоні з Польщею.
За словами заступника міністра Мінрозвитку Сергія Деркача в інтерв’ю ЦТС, йдеться не про ремонт, а про повну реконструкцію та будівництво нових смуг. Зазначається, що першу платну дорогу будуть утримувати приватні компанії на умовах концесії.
Також відомо, що з іншого боку кордону Польща будує свій автобан до міжнародного пункту переходу. При цьому про ціни та альтернативну безкоштовну дорогу, яка повинна бути за українським законодавством, поки не повідомляється.
За словами Деркача, реалізація масштабних проектів потребує значних коштів, яких зараз у державному бюджеті немає. Тому уряд робить ставку на державно-приватне партнерство – механізм, який дозволяє залучити бізнес до будівництва та утримання інфраструктури.
Чиновник наголосив, що вже розглядаються декілька трас, які можуть бути передані в концесію. Такий формат, на його думку, є найефективнішим способом забезпечити стабільне фінансування та швидше отримати сучасні автомобільні магістралі.
Найбільш привабливими для інвесторів є дороги, що ведуть до міжнародних кордонів. Саме на цих ділянках спостерігається найбільший трафік – ключовий чинник для окупності платних доріг. Висока інтенсивність руху робить подібні проекти менш ризикованими та більш прогнозованими.
Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, у Київській області відкрили унікальну “екологічну” дорогу.


