Журналісти британського профільного видання Autocar склали рейтинг енергоефективності електромобілів на основі власних випробувань. Кожен автомобіль зазнав ходових випробувань у реальних життєвих умовах. Варто зазначити, що результати всіх моделей, які увійшли до ТОП-10, виявилися нижчими за заявлені. Перевірити не вдалося лише енергоефективність володаря першого рядка рейтингу – Peugeot e-308, оскільки він з’явиться на ринку лише у жовтні цього року.
Більшість сучасних електромобілів обіцяють вражаючий запас ходу, але досягти його на практиці досить складно. Основним критерієм вибору має бути на заявлений пробіг без підзарядки, а енергоефективність моделі, тобто витрата заряду батареї на 1 км шляху.
Наприклад, хетчбек Volkswagen ID. 3 із батареєю на 77 кВт·год для досягнення офіційно заявленого запасу ходу 558 км повинен споживати 1 кВт•год на 7,2 км. Тоді як кросовер Audi Q8 E-tron з батареєю 106 кВт•год через значну вагу в 2585 кг та форми кузова може проїжджати на 1 кВт•год близько 4,7 км.
![](https://autogeek.com.ua/wp-content/uploads/2023/09/ac-awards-tesla-model-3-ww-22-20220330_0171-1600x1068-407aa763-7526-43e0-b6bc-9c69813d1dfb.webp)
Окрім лобового опору, зумовленого формою кузова, на енергоефективність електромобілів впливають погодні умови та температура повітря. За більш високих температур запас ходу більший, ніж у холоду, оскільки частина енергії витрачається на запуск хімічної реакції в самій батареї. Також запас ходу зменшують швидкість та такі зручності як клімат-контроль та кондиціонер. Найчастіше пробіг містом більший, ніж на автомагістралі, де через значні швидкісті автомобілю доводиться долати більший лобовий опір.
![](https://autogeek.com.ua/wp-content/uploads/2023/09/vw-id3-review-2023-01-tracking-front_0_1.webp)
Всі ці фактори відобразилися на результатах моделей, що увійшли до ТОП-10 найенергоефективніших електромобілів, представлених на ринку Великобританії. До нього ввійшли:
- Peugeot e-308 – 7,9 км/кВт•год (поки не продається);
- Tesla Model 3 – 7,2 км/кВт•год проти паспортних 7,6 км/кВт•год;
- Volkswagen ID 3 – 6,1 км/кВт•год проти паспортних 7,2 км/кВт•год;
- Kia Niro EV – 6,1 км/кВт•год проти паспортних 6,3 км/кВт•год;
- Vauxhall Corsa-e – 6 км/кВт•год проти паспортних 7,1 км/кВт•год;
- MG 4 EV – 5,8 км/кВт•год проти паспортних 6,0 км/кВт•год;
- Hyundai Ioniq 6 – 5,5 км/кВт•год проти паспортних 6,3 км/кВт•год;
- Skoda Enyaq iV 80 – 5,5 км/кВт•год проти паспортних 6,0-6,4 км/кВт•год;
- Fiat 500 Electric – 5,3 км/кВт•год проти паспортних 6,4 км/кВт•год;
- Renault Mégane E-Tech Electric – 5,3 км/кВт•год проти паспортних 6,3 км/кВт•год.
Найближча до заявленої енергоефективність у Kia Niro EV та MG 4 EV – розбіжність між обіцяним та реальністю всього 0,2 км. У більшості моделей вона складає 1 км та навіть більше.
Раніше Autogeek повідомляв які електромобілі найбільше до вподоби китайцям.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: