in

Літні водії стали причиною активного впровадження систем допомоги водію в Японії

Літні водії стали причиною активного впровадження систем допомоги водію в Японії

На поміч літнім водіям прийдуть системи безпеки та асистенти водіння.

З 2021 року всі нові автомобілі, представлені на ринку Японії, повинні бути стандартно укомплектовані системою автоматичного гальмування. Запровадженням цієї норми регулятори розраховують скоротити число ДТП за участю літніх водіїв. Особливо актуальною ця проблема стала в період пандемії, коли автомобілі стали єдиним засобом пересування літніх людей.

Увагу громадськості привернув інцидент за участю колишнього високопоставленого чиновника, який трапився у квітні 2019 року в токійському районі Ікебукуро. 89-річний Кодзі Іїдзука їхав з дружиною до французького ресторану на своєму Toyota Prius і, не помітивши пішохідного переходу, травмував кількох людей. В результаті загинула молода жінка з дитиною. Цікаво, що на суді водій свою провину не визнав.

Літні водії стали причиною активного впровадження систем допомоги водію в Японії

Це викликало резонанс в суспільстві, а уряд Японії вирішив видавати людям у віці 75 років та старших «обмежені ліцензії» на водіння. Новий вид водійського посвідчення дозволить управляти тільки автомобілями з сучасними системами активної безпеки, включаючи автоматичне екстрене гальмування. На початковому етапі нові посвідчення видаватимуть на добровільній основі.

Відповідно до існуючої системи, літні японці можуть добровільно відмовитися від своїх водійських посвідчень, або поліція може відкликати їх у тих, кому був поставлений діагноз деменція. У 2019 році свої водійські права повернули 350 428 чоловік у віці 75 років та більше.

Літні водії стали причиною активного впровадження систем допомоги водію в Японії

До реалізації програми японська влада залучили місцевих автовиробників. У минулому році Toyota оновила комплекс безпеки Safety Sense, до якого входять функції автоматичного екстреного гальмування, утримання в смузі руху, автоматичного контролю дистанції до автомобіля попереду, розпізнавання знаків зупинки та обмеження швидкості. У денний час система здатна розпізнавати пішоходів та велосипедистів, подавати звукові та візуальні попередження, а за відсутністю реакції з боку водія, активувати гальмівну систему. Плюс до цього в новій версії Safety Sense здатна «бачити» зустрічні перешкоди на перехрестях.

Ініціативи по збільшенню безпеки руху реалізують й інші японські автовиробники. Наприклад, Subaru планує у 2030 році повністю виключити ДТП зі смертельними наслідками на своїх автомобілях. Всі моделі марки комплектуються системою EyeSight, яка виявляє перешкоди за допомогою стереокамер та попереджає водіїв про будь-яку небезпеку. За заявою виробника, автомобілі з EyeSight на 61% рідше стають учасниками ДТП. При цьому травматизм пішоходів знижується на 35%.

Літні водії стали причиною активного впровадження систем допомоги водію в Японії

У Nissan є аналогічна система під назвою ProPilot. Очікується, що до кінця 2023 року вона з’явиться, як мінімум у 20 моделей на 20 ринках світу.

Як раніше повідомляв Autogeek, сенсорні екрани відволікають водіїв від дороги не менше, ніж смартфони.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Подобається контент? Підтримай Autogeek на Patreon!
Літні водії стали причиною активного впровадження систем допомоги водію в Японії
Визначено дату прем'єри нового електромобіля Chevrolet Bolt: опубліковано перше відео

Визначено дату прем’єри нового електромобіля Chevrolet Bolt: опубліковано перше відео

Безпілотник General Motors отримає платформу від компанії Біла Гейтса

Безпілотник General Motors отримає платформу від компанії Біла Гейтса