Європарламент затвердив нові цілі щодо скорочення викидів CO2 для нових легкових та легких комерційних автомобілів у рамках єврейської кліматичної програми Fit for 55. До 2035 року шкідливі викиди від транспортних засобів цих категорій мають досягти нульового рівня.
Іншими словами, із 2035 року реєстрації нових (!) автомобілів та мікроавтобусів із бензиновими та дизельними двигунами в країнах ЄС буде заборонено. Проміжні цілі скорочення викидів на 2030 рік встановлені на рівні 55% для автомобілів та 50% для фургонів.
Нову методологію оцінки даних про шкідливі викиди СО2 протягом усього життєвого циклу автомобіля Єврокомісія представить до 2025 року. Виробників із нею ознайомлять до грудня 2026 року.
Як повідомляється, виробники із річними обсягами від 1000 до 10 000 нових автомобілів або від 1000 до 22 000 нових фургонів можуть отримати відстрочку до кінця 2035 року. Ті, хто реєструє менше 1000 нових автомобілів на рік, як і раніше, під дію нових норм не підпадають.
Поточний механізм стимулювання автомобілів із нульовим та низьким рівнем викидів (ZLEV), що передбачає пільги для виробників, які випускають електромобілі та плагін-гіриди, буде адаптовано до очікуваних тенденцій продажу. Із 2025 по 2029 рік орієнтир ZLEV встановлено на рівні 25% для продажу нових автомобілів та 17% для нових фургонів. Із 2030 року пільгу скасоють.
Кожні два роки починаючи із кінця 2025 року комісія публікуватиме звіт із оцінкою прогресу на шляху до дорожньої мобільності із нульовим рівнем викидів.
Як раніше повідомляв Autogeek, Україна забезпечена поставками пального з Європи завдяки терміналу, придбаному UPG.
За матеріалами: European Parliament