Минулого тижня Рада ЄС ухвалила низку рішень, які визначили поетапний перехід на електромобілі. Зокрема, з 2030 року електричними на ринку ЄС мають бути 55% нових легкових автомобілів та 50% нових фургонів. Повний перехід заплановано на 2035 рік.
Винятком стануть лише ДВЗ, які працюють на електропаливі (Electrofuel, e-fuel), тобто на синтетичному паливі, яке виробляється із використанням електричної енергії з відновлюваних джерел. В основному це бутанол, біодизель та водневе паливо. Також до цієї категорії належать бутан та метан. Ці норми набудуть чинності на 20-й день після публікації в офіційному журналі Євросоюзу.
Крім того, Європарламент та Рада ЄС досягли попередньої угоди щодо вимог до зарядної інфраструктури для електромобілів. Зокрема, до 2026 року зарядні станції для легкових автомобілів планують встановити через кожні 60 км, а їхня потужність має сягати 400 кВт. До 2028 року потужність терміналів збільшать до 800 кВт.
Також до 2028 зарядні термінали для вантажних електромобілів планують встановити на відстані 120 км один від одного. Їхня потужність повинна становити від 1400 до 2800 кВт. Заправна інфраструктура для водневих автомобілів зі станціями на кожному двохсотому кілометрі має бути створена до 2031 року. Після обговорення у комітетах ці норми винесуть на голосування у Раді ЄС та Європарламенті.
Визначилась із термінами електрифікації й Верховна Рада України. Зокрема, придбання нових автобусів із ДВЗ, окрім водневих та працюючих на метані чи біогазі, заборонено з 2030 року. А повністю «зеленими» автобусні парки міст районного та обласного значення мають стати до 2036 року.
Також депутати дозволили ОСББ встановлювати зарядні станції для електромобілів із можливістю отримати компенсацію від держави. У новобудовах зарядками мають бути обладнані понад 50% паркомісць. А до кінця 2024 року зарядні термінали з’являться на всіх існуючих об’єктах.
Як раніше повідомляв Autogeek, електромобілі виявилися економічнішими за авто з ДВЗ.
За матеріалами: Федерація роботодавців автомобільної галузі