На первинному ринку найбільше зростання продемонстрували електромобілі – майже 5%.
Іститут дослідження авторинку визначив, якому типу автомобілів українці віддавали перевагу протягом 2022 року. Зокрема, на ринку нових автомобілів частіше купували бензинові моделі, тоді як серед вживаних імпортованих лідирували дизельні «легковики». Також експерти відзначили зростання частки електромобілів. Минулого року вона збільшилась удвічі, але все ще невелика – 1,9% від загальної кількості.
За даними інституту, протягом 2022 року українці придбали 468 500 нових та вживаних бензинових автомобілів, що склало 42,1% від загальної кількості угод. На другому місці дизельні моделі – 444 300 од. (38,5%). Третіми за популярністю були «легковики» із встановленими ГБО – 175 900 од. (15,2%).
Автомобілів, обладнаних електричними двигунами, минулого року придбали 22 500 од. (1,9%), гібридними – 19 500 од. (1,7%), газовими (на пальному типу LPI) – 6 200 од. (0,5%).
У порівнянні із 2021 роком зросла лише частка дизельних автомобілів: з 30 до 38,5%. Частка гібридних залишилася незмінною (1,7%). Всі решта втратили: бензинові – 6,5%, ГБО – 2,7%, «газові» – 0,3%.
На внутрішньому вторинному ринку також переважали бензинові моделі – 43,8% (311 400 од.) На автмобілі з ГБО довелося 22,1% угод (157 200 од.), а на дизельні – 31,2% (222 000 од.). Частка «зелених» автомобілів все ще залишається мізерною. Так на чисті електромобілі на газові моделі – всього 0,5% (3700 од.).
У порівнянні з 2021 роком частка дизельних автомобілів зросла на 5,7%, гібридних – на 0,3%, електричних – на 0,6%. Частка автомобілів із газовим двигуном залишилася незмінною – 0,5%, тоді як бензинові за рік втратили 3%.
Серед імпортованих вживаних «легковиків» минолого року переважали дизельні моделі. За 12 місяців українці зареєстрували 212 700 од. таких автомобілів, що складо 52,6% від загальної кількості імпортовано секонд-хенду. Бензиновими були 153 300 од. (37,9%), з ГБО – 18 300 од. (4,5%), гібридними – 6200 од. (1,5%), газовими – 2500 од. (0,6%), електричними – 11 100 од (2,7%).
У порівнянні з 2021 роком зросли тільки частки дизельних (+14,1%) та електричних (+1,3%) автомобілів. Частка гібридів залишилася на тому ж рівні — 1,5%, всі решта втратили. Так частка бензинових моделей в імпортованому секонд-хенді скоротилася на 11,4%, з ГБО – на 3,2%, газових – на 0,9%.
На первинному ринку попитом користувалися бензинові моделі. Минулого року їхня частка в загальних реєстраціях досягля 55,7% (21 800 од.). На рахунку гібридних моделей 5100 реєстрацій протягом року, що склало 12,9% від загальної кількості, з ГБО – 398 од. (1%). Дизельними були 9600 (24,6%) нових автомобілів, а електричними – 2300 од. (5,8%).
То ж за рік частка нових бензинових автомобілів скоротилася на 4,8%, дизельних – на 2,1%, з ГБО – на 0,8%. Натомість частка гібридів зросла на 3,1%, а електромобілів – на 4,7%. Найбільшою частка електричних моделей у загальних реєстраціях нових автомобілів була у травні – 10,8%. Саме на цей місяць прийшовся пік так званої паливної кризи, спровокованої, як і решта наших спільних проблем, росією.
Як раніше повідомляв Autogeek, електромобілі виявилися економічнішими за авто з ДВЗ.