Автомобілі на електричних двигунах різної потужності сьогодні вже не рідкість. На дорогах вони зустрічаються все частіше і частіше. У зв’язку з цим на ринку з’являються і нові комплектуючі, зокрема, шини. На перший погляд їх виготовлення нічим не відрізняється від покришок для звичайних авто.
В реальності покришки для електрокара має свої особливості. Головна з них — підвищена зносостійкість. Саме на неї робиться наголос при виробництві покришок для електромобілів. Але і це ще не все, адже є ряд додаткових вимог, важливих при виборі такої гуми.
Чому шини для електромобілів виділяють в окрему категорію?
Фахівці рекомендують тим, у кого електромобіль, купувати тільки спеціальні шини, оскільки вони розроблені з урахуванням особливостей експлуатації такого авто. Подібна гума забезпечує:
- збільшений запас ходу на 1 заряді;
- хорошу маневровість при управлінні у складних погодних умовах;
- знижену гучність при русі;
- підвищену зносостійкість;
- менше енергоспоживання;
- менший гальмівний шлях.
Згідно з дослідженнями, звичайні шини, що встановлюються на електрокар, зношуються на 30% швидше. Це одна з головних причин, по якій потрібно використовувати спеціальні покришки. Прискорене зношування пов’язаний з більш значною вагою, оскільки електроавтомобілі оснащені великоваговою батареєю, а ще мають збільшений момент, що помітно при прискоренні.
Особливості шин електрокарів і їх відмінності від звичайних покришок
Крім підвищеної зносостійкості, автошини для електрокарів повинні володіти більш низьким опором коченню. Воно виникає при перекочуванні колеса по покриттю. Це опір коченню шини по поверхні дорожнього покриття.
Оскільки електроавтомобілі важчі, то і тертя кочення у них вище, а це вимагає від двигуна більше зусиль, щоб зрушити авто з місця. В результаті також збільшується витрата палива. Щоб цього уникнути, опір коченню має бути мінімальним.
До відмінностей шин для електрокарів відносять:
- Малюнок протектора з щілиноподібними прорізами, які тонше, ніж у звичайних покришок. Це забезпечує велику площу контакту з дорожнім покриттям і збільшене зчеплення. Так гума краще чинить опір високому крутному моменту. Її продуктивність відзначається навіть на вологому покритті.
- Форма порожнини, оптимізована для підтримки великої ваги транспортного засобу.
- Збільшений ресурс використання. У поєднанні з низьким опором коченню особливий матеріал гуми забезпечує високу зносостійкість.
- Для зниження споживання енергії бічні стінки покришок розроблені з поліпшеним аеродинамічним опором.
Шини для електрокарів розробляються з урахуванням мінімізації шуму при русі. Поки вони залишаються більш гучними, ніж звичайні, але багато компаній над цим працюють. В той самий час деякі виробники вже можуть запропонувати покришки, які підходять під вимоги до гуми для електрокарів.