Китайські стартапи, які займаються просуванням літаючих автомобілів планують почати їх комерційну експлуатацію у 2025-2026 роках. Про це під час технологічної виставки у Макао заявив генеральний директор китайського розробника аеромобілів Aerofugia Го Лян. На його думку, ця «революція перевершить електрифікацію автомобілів».
Згідно з прогнозом Morgan Stanley, у 2040 році світовий ринок літаючих автомобілів досягне 1 трильйона доларів, а до 2050-го зросте до 9 трильйонів. На думку експертів, на цей момент 27% ринку належатиме США. Китай зможе зайняти 23%.
Наразі у каталозі Vertical Flight Society (Американське вертолітне товариство) налічується понад 800 концепцій дизайну електричних літальних апаратів з вертикальним зльотом та посадкою (eVTOL) від різних компаній. Найбільш відомі з них – американська Joby Aviation, британська Vertical Aerospace та японський стартап SkyDrive, який фінансується місцевим торговим конгломератом Itochu. Також у створення літаючих автомобілів інвестує Boeing та інші визнані гравці авіаційної промисловості.
Першою, у 2016 році, літаючий автомобіль показала китайська компанія EHang, заснована 2014 року як стартап із виробництва дронів. У 2020 році власний підрозділ з розробки аеромобілів – Aerofugia – заснувала Zhejiang Geely Holding Group. Також китайський холдинг інвестував у німецький стартап Volocopter. Розробкою літаючих автомобілів займається і китайський виробник електромобілів Xpeng.
Зважаючи на те, що основна частина світового виробництва акумуляторів зосереджена у Китаї, це дозволить місцевим компаніям обійти конкурентів на етапі масового виробництва. Крім того, розвиток цього напряму підтримує уряд країни. Зокрема, у серпні 2022 року Китай випустив дорожню карту, відповідно до якої можливості використання літаючих автомобілів у цивільній авіації мають бути вивчені до 2025 року. До цього року китайський уряд має розробити правила для літаючих автомобілів.
Після цього сигналу китайські виробники почали активно тестувати та перевірятися свої eVTOL щодо сертифікації типу комерційних літаків. Як сказав в інтерв’ю Nikkei віце-президент EHang Хе Тяньсін, станом на кінець березня 2023 року компанія створила хаби в 16 містах Китаю, провела понад 8200 тестових польотів усередині країни та понад 35 000 у 12 країнах світу. Але якщо китайський уряд не встигне до 2025 року прийняти необхідну законодавчу базу, комерціалізація аеромобілів затримається.
Як раніше повідомляв Autogeek, літаючий автомобіль Geely Aerofugia AE200 успішно завершив випробування.
За матеріалами: Nikkei Asia