Tesla Model Y знову №1 на ринку електромобілів. У січні реєстрація зросла на 10% порівняно з аналогічним періодом минулого року до понад 662 000 одиниць. Ринок Китаю був головним драйвером зростання.
Що стосується часток, 2023 рік почався з того, що автомобілі з плагінами отримали 11% від світового автомобільного ринку (7,6% – чисті електромобілі BEV). Хоча це нижче минулорічної кінцевої позначки в 14% (10% BEV), ми повинні пам’ятати, що цей січень є своєрідним “похміллям” на низці ринків. Особливо в Китаї, де субсидії на електромобілі закінчилися наприкінці грудня, а також у Німеччині, ще одному великому ринку, де субсидії на BEV були зменшені, а субсидії на гібриди PHEV були скасовані взагалі.
Глобальний ринок продовжує зростати завдяки таким ринкам, як США (+118% порівняно з минулим роком), Бельгія (+75%), Японія (+104%!), Індія (+256%!!) та Австралія (+352% !!!) які зараз на підйомі.
Зважаючи на те, що пікапи вважаються «легковими автомобілями» в деяких країнах, а електричні пікапи досягають значних обсягів, їх також включено до глобального підрахунку.
Є ознаки того, що виробничі обмеження будуть послаблюватися протягом року, тому ми можемо завершити цей рік зростанням приблизно на 20% (15% BEV).
Минулого місяця кількість вироблених електромобілів (BEV) зросла лише на 5% порівняно з аналогічним періодом минулого року, що є найнижчим темпом зростання з червня 2020 року (через COVID-19), тоді як PHEV зросла на 21%, в основному завдяки зростанню дружнього до PHEV китайського ринку.
Те, що відбувається на китайському ринку, завжди має свій відбиток в усьому світі — на цей ринок припало 52% усіх світових продажів електромобілів у січні.
Слід зазначити, що більшість плагін-гібридів у Китаї відрізняються від тих, що є в решті світу. Насправді більшість – це транспортні засоби збільшеного запасу ходу з великими акумуляторами ємністю від 30 до 40 кВт/год. Вони навіть зазвичай включають функцію швидкої зарядки.
Електромобіль Tesla Model Y почав гонку прямо з першого місця, показавши найкращий результат за перший місяць кварталу. Можна очікувати рекордних показників до кінця кварталу в березні.
Друге місце займає електромобіль BYD Song, який починає рік там же, де закінчив попередній. Але внутрішня конкуренція загострюється, як і з появою Frigate 07 PHEV, так і майбутньою презентацією Sea Lion BEV, можна задатися питанням, чи не спіткає Song та ж доля, що й його седан Qin Plus через появу Destroyer 05 PHEV і Seal BEV, який впав на 5 позицій у порівнянні з тим же місяцем минулого року.
На останньому місці подіуму – Tesla Model 3, яка також продемонструвала чудові показники протягом місяця, почавши рік на дві позиції вище своєї п’ятої позиції в січні 2022 року. Буде цікаво побачити, який відкат матиме майбутнє оновлення для попиту на Tesla Model 3. Не забуваймо, що у 2022 році седан мав тенденцію до зниження цікавості з боку покупців.
Виробники: BYD починає рік попереду
У січні BYD посів титул виробника місяця завдяки 143 000 реєстраціям, завершивши період комфортною перевагою в понад 40 000 одиниць над Tesla, яка посіла друге місце.
Але найбільш вражаючим аспектом зростання цих двох брендів у січні було те, що обидва збільшили свої показники порівняно з січнем 2022 року приблизно на 50 000 одиниць кожен! На відміну від них, Nissan (який посідав третю сходинку у 2022) збільшив свої продажі лише на 5500 одиниць.