Практично кожен з них можна придбати на вторинному ринку.
Українські автомобілісти не відстають від світової тенденції переходу на електричні транспортні засоби та їх інтереси не обмежуються двома-трьома відомими брендами, такими як Tesla, Nissan, Chevrolet та BMW.
У інфографіці, опублікованій у Facebook радником Міністра інфраструктури України Мариною Китіною, 200 найменувань електромобілів, зареєстрованих в нашій країні. Як зазначила Китіна, близько 100 з цих назв нові та представлені по одній одиниці. Серед них й такі рідкісні електромобілі, як BURBY’S E.MOKE, PULI KTF-2E, Tazzari ZERO, Venucia E30 та THINK City.
Найбільш екзотичний з них – багі BURBY’S E.MOKE, який був розроблений в 1960-х роках автором культового Mini, британським автоконструктор Алексом Іссігонісом і використовував ті ж агрегати. Автомобіль випускався British Motor Corporation у 1964-1993 роках. Через 56 років виробництво MOKE (у перекладі «віслючок»), відновилося у Франції.
Наразі MOKE виробляєтся у Франції. Відновлення випуску стартувало через 56 років. Група Вільфранш-сюр-Сон, дистриб’ютор китайських електричних гольфмобілів, перезапустила бренд Mini Moke в електрічній версії. Компанія планує залучити 4 мільйони євро на фондовому ринку, щоб розширити виробництво. Ціна нової версії – 30 тис. євро.
Мало хто знає, що в 1991-1996 роках угорська компанія HODGEP випускала електромобіль PULI KTF-2E. Крім Угорщини електромобіль із склопластиковим кузовом, фарами від Ікарусу і деталями від «Лади», Skoda та польського Fiat 126, пропонувався у Франції, Німеччині та Швейцарії. Найбільшою популярністю угорський електромобіль користувався у Швейцарії, де було продано 228 автомобілів PULI KTF-2E. Німцям дісталося 120 електромобілів, а французам лише два. За даними Мінінфраструктури, два з існуючих PULI KTF-2E зареєстровані в Україні. З якої з вище перерахованих країн вони прибули до України, не відомо.
У рух мініатюрний угорський електромобіль масою 750 кг приводить електромотор потужністю 10 к.с., який живлять вісім звичайних 12-вольтів свинцевих акумуляторів. Максимальна швидкість – 70 км/год. Запас ходу – близько 100 км.
Також у списку рідкісних виявився Tazzari ZERO – дводверний електричний хетчбек, який випускається італійською компанією Tazzari Group з 2009 року. Автомобіль укомплектований трифазним асинхронним двигуном потужністю 15 кВт (20 к.с.) і літій-іонним акумулятором, який забезпечує запас ходу в 140 км. З місця до 50 км/год електрохетчбек прискорюється за 5,0 секунд. Максимальна швидкість – 104 км/год.
У 2009 році базова вартість Tazzari ZERO на ринку Європі була встановлена на рівні 20 300 євро (без ПДВ), у Великобританії – 18 000 фунтів стерлінгів, в США – 29 900 доларів. В Україні виставлено на продаж Tazzari ZERO 2010 з пробігом 8 тис. км, за який власник планує виручити $6500.
Їздять по українських дорогах і кілька Venucia e30, який фактично є точною копією Nissan Leaf для китайського ринку. У нього такий же кузов, габарити, характеристики електроприводу і інші параметри. В Україні Venucia E30 24kWh 2013 року з пробігом трохи більше 120 тис. км можна придбати за $7000-8000.
Є в українському автопарку й норвезький електромобіль THINK City, вироблений компаніями Think Global та Valmet Automotive. Автомобіль укомплектований 34-кіловатним електромотором і натрій-нікель-хлоридним акумулятором Zebra. Час прискорення від 0 до 50 км/год – 6,5 секунди, до 80 км/год – 16 секунд. Максимальна швидкість – 110 км/год. Запас ходу – 160 км. У Норвегії цінник THINK City стартує від 244 тисяч крон (близько 30 700 євро). Також його можна придбати у Нідерландах, Іспанії, Франції, Австрії, Швейцарії та Фінляндії.
Як раніше повідомляв Autogeek, станом на 1 березня 2021 року в Україні зареєстровано 26 089 електромобілів.