Швейцарці показали можливі сценарії вибуху електромобілів на підземних парковках.
Швейцарське федеральне управління автомобільних доріг (FEDRO) та вчені з Дослідницького інституту у Дюбендорфі наочно продемонстрували, що буде, якщо електромобіль вибухне й загориться у закритому приміщенні. В процесі власних випробувань вони відтворили три можливі сценарії.
Сценарій 1: пожежа у закритому приміщенні
За умовами експерименту загоряння електромобіля з повністю зарядженим акумулятором потужністю 32 кВт•год відбулося на закритій автостоянці без механічної вентиляції. Висота приміщення – 2.5 метри, площа – 28 х 28 метрів, об’єм повітря – 2000 куб. метрів.
В ході експерименту дослідники зменшили вихідні дані у вісім разів. Таким чином обсяг парковки склала 250 куб. метрів, а ємність батареї електромобіля – 4 кВт•год. Після підпалу було вивчено, як осідає сажа на стінах приміщення й захисних костюмах пожежників, та наскільки токсичні ці опади і якими засобами можна очистити місце пожежі.
Сценарій 2: пожежа у приміщенні зі спринклерною системою (система пожежогасіння із зрошувальними приладами)
Розміри стоянки та ємність батареї автомобіля залишилися колишніми. Під час гасіння пожежі дим від палаючої батареї потрапляв під «душ» від зрошувальних приладів, а забруднена вода стікала до спеціальних контейнерів. Як відзначили випробувачі, згасити батарею спринклерна система не змогла, вона повністю згоріла.
Сценарій 3: пожежа у тунелі з вентиляцією
У цьому експерименті основну увагу випробувачі приділили вентиляційній системі, зокрема, визначенню того, наскільки далеко поширюється сажа вентиляційними каналами. Дим від палаючого акумулятора примусово направляли вентилятором до 160-метрового вентиляційного тунелю, в якому на відстані 50, 100 та 150 метрів від місця пожежі встановили металеві листи. Потім у лабораторії проаналізували склад сажі, яка на них осіла, та можливі корозійні ефекти.
Як з’ясувалося в ході експерименту, з точки зору виділення тепла палаючий електромобіль не більш небезпечний, ніж палаючий автомобіль зі звичайним ДВЗ, а сучасна тунельна вентиляційна система може ефективно впоратися з будь-яким палаючим автомобілем, не залежно від типу приводу.
У той же час, не можна допускати, щоб забруднена сажею вода потрапляла до каналізації. Крім того, після пожежі приміщення повинно бути очищено професіоналами, оскільки сажа від палаючого акумулятора містить велику кількість шкідливих для здоров’я важких металів: оксиду кобальту, оксиду нікелю та оксиду марганцю.
Як раніше повідомляв Autogeek, електромобіль Tesla Model S зайнявся на очах власника.