Міський мультитул Uklon поділився переліком електрокарів, які найчастіше використовує для здійснення замовлень.
Найпоширеніша модель електрокарів в Uklon – Nissan Leaf, на яку припадає до 80% усіх автомобілів на альтернативному паливі. У трійку лідерів також входять Chevrolet Volt, Renault Zoe – частка кожного з яких становить 6%. П’ятірку замикають Chevrolet Bolt EV (3,75%) та Tesla Model S (3,4%).
ВІД AUTOGEEK. Дивний рейтинг, до якого потрапив гібрид Chevrolet Volt. Є підозра, що це не єдиний гібрид в автопарку Uklon, а тому постає питання: наскільки коректним є враховувати тільки цей автомобіль, а інші гібридні авто ігнорувати.
УТОЧНЕННЯ ВІД UKLON. У підрахунку брали участь усі авто, які є або були активними в сервісі Uklon – як електрокари, так і гібриди.
«У першому півріччі кількість електрокарів у Uklon справді зросла на 20% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року», – зазначає Сергій Смусь, співзасновник та операційний директор Uklon.
Тим не менше, за даними компанії частка електрокарів серед усіх автомобілів знижується. У першому півріччі вона склала 1,06%. При чому, якщо у червні 2022 року вона становила 0,88%, то за аналогічний місяць минулого року – 1,27% від загальної кількості автомобілів.
Сергій Смусь розповідає, що попри нестачу палива та зростання цін на нього, частка електрокарів скорочується через невелику ємність батарей у більшості машин такого рівня. Автомобіль у службах виклику авто має проїжджати хоча б 200 км на день, що дозволить водієві заробляти.
«Такі моделі коштують дорого, тому і термін їхньої окупності буде неймовірно довгим. Наприклад, уживана машина, яка дозволяє їздити на одному заряді 500-600 км, коштуватиме 90 тисяч євро», – коментує Сергій Смусь.
ВІД AUTOGEEK. Дивний коментар Сергія Смуся щодо вартості вживаних електромобілів. Наприклад, електромобіль Volkswagen ID.4 Crozz з мінімальним пробігом, або навіть новий, в Україні продають дешевле $50 000. Нагадаємо, запас ходу такого електромобіля – 550 км (NEDC).
УТОЧНЕННЯ ВІД UKLON. Так, ціна на такі авто будуть в районі 40-50 тис. євро. А вартість в 90 тис. євро – це певні більш дорогі моделі BMW, що бралося для прикладу.
На думку співзасновника компанії, Україні потрібно розвивати інфраструктуру для швидкого заряджання електрокарів, а державі – мотивувати ринок пересідати на електромобілі. Адже уживаний Nissan Leaf з Європи чи США можна купити за $12-15 тисяч. Його батарея не дозволить проїхати понад 100 кілометрів, заряду вистачить, щоб виконати вісім замовлень з урахуванням подачі автомобіля. Заробити вдасться без урахування вартості амортизації близько 800 грн. А потім акумулятор необхідно зарядити, на що піде щонайменше чотири-п’ять годин.
«Я бачу майбутнє за китайським автопромом, який уже зараз виготовляє недорогі автомобілі з батареєю більшою ємністю, що дозволяє проїжджати 300 кілометрів без підзарядки. Проблема лише у тому, що їхні швидкі зарядки не підходять для українського ринку. Але рано чи пізно їх адаптують під європейський і, відповідно, наш ринок», – підсумовує Сергій Смусь.
ВІД AUTOGEEK. Зарядки електромобілів китайського виробництва не підходять під європейські, але є адаптери, що дозволяють заряджати їх від зарядних станцій європейського стандарту. Крім того, в Києві вже встановлюють спеціалізовані зарядки під китайські розʼєми.
Uklon – це найбільший (за даними транзакцій Monobank) міський мультитул. Від першого дня війни компанія спрямувала наявні ресурси для допомоги захисникам і захисницям на передовій, запустила проєкт “Волонтер”, який допомагає з транспортом волонтерам і працівникам критично важливої інфраструктури міста. У травні 2022-го компанія оголосила про запуск франшизи, адже переконана, що український бренд Uklon готовий створювати свою міжнародну історію. З 2014 року Uklon є постійним партнером БФ “Повернись живим”.