Чи правда, що патрульні поліцейські не мають права фіксувати перевищення швидкості водіями за допомогою пристроїв TruCAM, які вони тримають у руках? Чи правда, що радар повинен стояти тільки на тринозі?
Перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький відповів водіям, які сподіваються уникнути відповідальності за перевищення швидкості, вишукуючи порушення у діях патрульних.
Контролювати швидкісний режим за допомогою американських лазерних радарів TruCam патрульні почали з 16 жовтня 2018 року, але деякі водії так і не змогли змиритися з цим. Час від часу з’являється інформація про те, що хтось із порушників, які потрапили на «приціл» радара, намагається оскаржити в суді постанову про адміністративне правопорушення.
Новою підставою для подання судових позовів стало нібито неправильне використання TruCAM. Позивачі стверджують, що «радар повинен стояти на тринозі, а фіксація швидкості руху автомобілів здійснюватися лише в автоматичному режимі».
Розвіяти цей міф взявся перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький. На своїй сторінці у Facebook, він навів кілька десятків судових рішень, як першої, так і другої інстанцій, що вказують на правомірність дій патрульних.
«….Посилання позивача на те, що використання приладу TruCAM в ручному режимі суперечить вимогам законодавства, де зазначено, що камера повинна стояти на тринозі, а фіксація швидкості руху автомобілів здійснюватися лише в автоматичному режимі, спростовуються наданою відповідачем інформацією ДП «Укрметртестстандарт» №22-38/49 від 01.10.2019, відповідно до якої лазерний вимірювач TruCAM відноситься до ручних вимірювачів швидкості транспортних засобів, тобто конструктивно створений для утримування в руках під час вимірювань», – йдеться у рішенні суду.
«Таких рішень дуже багато й вони підтверджують правомірність застосування цього приладу. Отже, патрульні можуть вимірювати швидкість за допомогою приладу ТruСАМ в ручному режимі, тримаючи його в руках, а тому не варто розповсюджувати неправдиву інформацію», – написав Білошицький.
Раніше він вже коментував інформацію про те, що TruCAM нібито не сертифіковані, не пройшли перевірку, а поліцейські можуть впливати на точність змін за допомогою “ефекту косинуса та поправочний коефіцієнт”. Всі ці твердження також виявилися фейковими.
Як раніше повідомляв Autogeek, на українських дорогах побільшало камер TruCAM.